گوناگون
الناز فرجی۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۸ مهر

همراه با ظهور ماشین های خودکار، دغدغه هایی درباره ی امنیت سیستم نرم افزاری این وسیله نقلیه به نظر میرسد که جز موضوعات مورد علاقه ی اتومبیل سازان باشد . بر همین اساس general motors از هکر ها و دارندگان  میخواهند هر نقطه ضعفی را که در ماشین های شرکت کشف کردند را گزارش کنند . این درخواست برای همه ی اطلاعات هک ، بعد از هک شدن یکی از ماشین های fiat chrysler  ، آنها این درخواست را آغاز کردند . این هک باعث گرفتن کنترل کامل powertrain ماشین شده بود .
یکی از نمایندگان GM  گفت : " اگر محققی ، حقایقی را درباره ی هر نقطه ضعفی در محصول یا سرویس ما دارد ، از آن ها میخواهیم که آنها را به ما گزارش کنند . " اگر مشتریان ،هکر ها و محققان نقطه ضعفی را کشف کردند باید مستقیما به اتومبیل ساز به آدرس cybersecurity@gm.com بفرستند . با این حرکت GM برای حل کردن و در مقابل مشکلات ایستادن مشتاق به نظر میرسد ، قبل از اینکه عمومی شوند  . هکر های کلاه سفید که اخیرا کار میکنند تا نقطه ضعف ها را پیدا کنند کشف کرده اند که چقدر هک کردن یک TELASA سخت است . زمانی که با موفقیت نرم افزار ماشین کرک کردند، قبل از اینکه اطلاعات را عمومی کنند به اتومبیل ساز هشدار دادند . احتمالا GM امید همین امتیاز را دارد .
قطعا ، هک FCA تهدیدی جدی بود، یک ماشین از کار افتاده وسط جاده میتواند فاجعه آفرین باشد . با این حال زمانی که ماشین های خودکار به جاده ها بروند، تهدید هک شدن دغدغه ی بزرگتری خواهد بود ، بالاخره آنها میتوانند مانند هواپیماهای کنترل از راه دور برای هکر ها باشند .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

volvo عهد میبندد که با مدل تمام الکتریکی اش در 2019 به تسلا برسد21