تکنولوژی
نيلوفر كل واخي۱۸:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۶ مرداد

یک نگاه نزدیک به آخرین فبلت این شرکت می اندازیم، پیش از آن که در این ماه به فروش گذاشته شود.
یک سال دیگر و یک Galaxy Note دیگر. سامسونگ به تازگی از Galaxy Note 7 جدید خود در نیویورک، در صبح امروز، پرده برداری کرده است. و شما قادر خواهید بود تا یکی از آن ها را در تاریخ 19 آگوست برای خود تهیه کنید. ما از شانس دسترسی به امتحان کردن یکی از آن ها قبل از برنامه برخوردار بودیم، و یه چیز به سرعت آشکار شد: سامسونگ ممکن است به اصلاح فرمول Note نپرداخته باشد، اما Note 7 بر کیفیتی اذعان دارد که می تواند از  تغییرات تدریجی نشات بگیرد.

ضربه ی بزرگ

نسخه ی آمریکایی Note 7 دارای یک پردازشگر چهارهسته ای ، یک چیپ ست Snapdragon 820 ، یک Adreno 530 GPU و حافظه ی 4GB است. ممکن است این مشخصات برای شما آشنا به نظر برسد: Note 7 در حقیقت از ورودی های یکسان همانند Galaxy S7 و S7 Edge سال گذشته برخوردار است. ما حدود 45 دقیقه صرف بازی کردن با Note 7 کردیم و این یک دستگاه کوچک به شدت پرسرعت و حساس است. به تازگی قرار است تا اولین مجموعه از بازی ها را دریافت کنیم که بر روی عملکرد بالای Vulkan API تکیه کرده است، بنابراین زمان بسیاری طول نمی کشد تا شما بتوانید ببینید که Note 7 و همسان های آن واقعا چه کاری می توانند انجام دهند.
شباهت ها در اینجا به پایان نمی رسند. Note 7 از همان دوربین 12 مگاپیکسل و دوگانه همانند خانواده ی S7 آن برخوردار است، بنابراین می تواند به آن ها به عنوان یکی از برترین تلفن های دوربین دار بپیوندند. به خصوص در شرایطی که نور ضعیف وجود دارد. سامسونگ همچنین به تولید Note 7 IP68 ضدآب همانند خانواده ی کوچکتر خود پرداخته است، یک ویژگی که باید واقعا در تلفن های استاندارد مدل بالا وجود داشته باشد. Note 7 بسیار زیبای 5.7 اینچی؛ Super AMOLED در گوشه های سمت راست و چپ خود منحنی شکل است و از همان رابط کاربری Edge که میشناسیم استفاده کرده و برای دسترسی سریع به اپلیکیشن ها و لیست تماس ها طراحی شده است. و  همچنین فضایی تا 256GB به وسیله ی یک کارت microSD و در صورتی که حافظه ی داخلی 64GB کافی نباشد، وجود دارد.


این شباهت ها جای تعجب ندارد، اما با این حال، و به طور کلی درجه یک محسوب نمی شود. ما می توانیم بگوییم که Galaxy Note 7 به عنوان راحت ترین Note که تا به حال ساخته شده است، محسوب می شود و حتی نگه داشتن آن در مقایسه با تمامی محصولات S7 احساس بهتری دارد. سامسونگ در این سال، تولیدات متقارنی داشته است، پشت و جلوی Note 7 از میزان خمیدگی یکسانی برخوردار است، که به تلفن کمک می کند تا در دستان شما بهتر جای بگیرد و به انگشت های شما امکان بیشتری برای استراحت می دهد. طراحی پیشرفته ی سامسونگ ممکن است نقطه ضعفی را در اختیار ما قرار داده باشد: Note 7 دارای باتری 3500mAh است که در حقیقت کوچکتر از باتری است که در درون S7 Edge قرار گرفته است.


زمانی که بتوانیم این گوشی را از نزدیک ببینیم متوجه خواهیم شد که این باتری در حقیقت تا چه اندازه دوام می آورد ، اما یک تصمیم گیری دیگری در زمینه ی طراحی وجود دارد که ارزش قدرشناسی را در حال حاضر دارد. در حالی که به نظر می رسد این صنعت برای جک استاندارد هدفون طراحی شده است، سامسونگ در اینجا روش Motorola را در پیش نگرفته است. Note 7 دارای micro_USB و USB نوع C می باشد، و شما همچنان می توانید یک جفت هدفون معمولی را در زمانی که با خلق و خوی شما جور درمی آید، استفاده کنید.

خب، چه چیز جدید دیگری در راه است؟

برای شروع، شما می توانید Note 7 آبی رنگ را به همراه قاب فلزی تر و تمیز مسی آن دریافت کنید، که بسیار دلربا به نظر می رسد (به همین دلیل شرط می بندیم که Note 7 مشکی بهترین ظاهر را دارد).
به غیر از این مسئله، شایعات حقیقت دارند: حسگر عنبیه نیز در اینجا حضور دارد، که دقیقا در بالای صفحه نمایش Note 7 قرار گرفته است. شما می توانید از آن به منظور باز کردن قفل تلفن خود و یا دسترسی به محتواهایی که به محافظت از آن ها می پردازید، استفاده کنید. این حسگر تنها یک دقیقه زمان برای تنظیم کردن نیاز دارد، و حتی برای افرادی که از عینک های بزرگ استفاده می کنند نیز قابل استفاده است. ( سامسونگ تایید کرده است که در زمان استفاده با عینکهایی که از پوشش های به خصوص برخوردارند ممکن است کمی با مشکل روبرو شوند). این به عنوان یک تکنولوژی تمیز محسوب می شود، و واقعا ممکن است در نگاه اول مفید به نظر نرسد. زمانی که درتلاش بودیم تا به باز کردن قفل Note 7 به وسیله ی نگاه خود به صفحه بپردازیم، قرار دادن چشم در یک خط موازی و درست، زمان بیشتری نسبت به اسکن اثرانگشت در حالت عادی نیاز داشت. احتمالا به مرور زمان استفاده از آن آسان تر خواهد شد، اما مطمئن باشید که انتظارات خود را در همان حد نگه دارید. مهم تر از همه، در حال حاضر کار زیادی را نمی توان به وسیله ی این حسگر عنبیه انجام داد. سامسونگ گفته است که ما در نهایت قادر خواهیم بود تا از چشم های خود به منظور وارد شدن به حساب های کاربری و انجام تراکنش های قانونی به وسیله ی Samsung Pay استفاده کنیم، اما هیچ یک از این ویژگی ها هنوز آماده نیستند.


حالا در مورد محتواهای محافظت شده. به منظور ایجاد رضایت در میان مشتریان تجاری که به نظر می رسد به Note line جذب شده اند، سامسونگ یک "فولدر محافظت شده" نیز اضافه کرده است که شما می توانید به ذخیره کردن فایل های خود و حتی اپلیکیشن هایی در آن بپردازید که می خواهید دسترسی به آن ها را محدود کنید. سامسونگ همچنین به تمیز کردن رابط کاربری Touchwiz خود پرداخته است. تا آن را بیشتر در راستای زبان طراحی گوگل قرار دهد. این رویکرد تمیزکاری به فراتر از ظاهر این محصول رسیده است: رابط دوربین از ردیف حالات عکسبرداری و تنظیمات آن جدا شده است. تغییر در حالت جلو و پشت دوربین ، حالات آشنای عکسبرداری را در صورت نیاز برای شما فراهم می کند. و Note 7 در حال حاضر از پخش ویدیوهای HDR نیز پشتیبانی می کند.


به علاوه، سامسونگ به ترکیب 4 اپلیکیشن در ارتباط با قلم مخصوص آن در یک حالت پرداخته است و آن را Samsung Notes نامیده است که شما می توانید متن های دست نویس و یا نقاشی های خود را در آن وارد کنید، لازم به ذکر نیست که می توانید به ویرایش تصاویر نیز بپردازید. صحبت از قلم S شد.

به خاطر S pen ، 7  را خریداری کنید

S pen به روز شده با قلمی که در سال گذشته دیده ایم، تفاوت چندانی ندارد، اما ضدآب است، همانند خود تلفن. از آن جایی که این گوشی و قلم آن می توانند در برابر مایعات مقاومت کنند، شما واقعا می توانید به نوشتن بر روی صفحه ی Note 7 در زمانی که در زیر آب هستید بپردازید، البته واقعا نمیدانیم که در چه زمانی فردی نیاز به انجام چنین کاری دارد! نوشتن و طراحی کردن با S Pen این بار طبیعی تر به نظر می رسد، زیرا سامسونگ اندازه ی آن را به 0,7mm کاهش داده است، در واقع با اندازه ی استاندارد قلم خودکار و یا مدادهای مکانیکی برابر است.


حالا دستورات نیز در زمانی که شما S pen را از جای مخصوص خود بیرون می آورید نیز در دسترس هستند. شما میتوانید از آن به منظور بزرگ کردن هر چیزی که در صفحه نمایش می بینید، تا 3 برابر پرداخته و به ترجمه کردن کلمات در صفحه از یک زبان به زبان دیگر بپردازید. ( در زمانی که می خواهید Engadget را به زبان اسپانیایی بخوانید می تواند به شما بسیار کمک کند). این قابلیت ترجمه به اندازه ای که انتظار داشتیم لذت بخش نیست. این ویژگی از Google Translate استفاده می کند و بنابراین به اندازه ی تکنولوِژی خود گوگل هوشمندانه عمل میکند. متاسفانه شما در ترجمه کردن تنها یک کلمه گیر افتاده اید، ما امیدوار بودیم که بتوانیم کل جمله یا پاراگراف را انتخاب کنیم تا گوگل آن را برای ما تفسیر کند، اما یکی از سخنگویان سامسونگ بلافاصله این خبر بد را تایید کرد.


بهترین ( و آخرین خبر) ویژگی جدیدی است که آن قابلیت انتخاب بخش های از صفحه با قلم، ضبط آن و تبدیل آن به GIF می باشد. این قسمت بسیار ساده است، و شما می توانید به تنظیم این GIF به وسیله ی تغییر و دستکاری در حالات حرکتی آن ها بپردازید و آن ها را هر طور که میخواهید طراحی کنید. یکی از بهترین ویژگی های Note 5 برای Note7 نیز به روزرسانی شده است: شما همچنان می توانید به کشیدن تصاویر و یا نقطه گذاری در زمانی بپردازید که صفحه ی Note خاموش است. البته می توانید آن را به حالت همیشه روشن بودن صفحه تغییر دهید تا در صورت نیاز، مجددا به آن رجوع کنید.


در نهایت، آیا جایگزین کردن Note 7 به جای Note 5 ارزشش را دارد؟ هنوز مشخص نیست.ابتکار و نوآوری در آغاز کار ایجاد می شود. و ما همچنان فکر می کنیم که چه کار دیگری باید انجام شود تا فرمول بلند مدت Galaxy Note همچنان پابرجا باقی بماند. هر کسی که به دنبال تغییرات اساسی باشد ممکن است ناامید شود، اما در این مرحله ی ابتدایی، Note 7 به طور کلی همچنان تاثیرگذار است. با ما برای داشتن یک مرور کلی بر روی ویژگی های فبلت جدید سامسونگ همراه باشید.

برچسب هاGalaxy Note 7Samsung
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

علت احتراق باتری‌های موبایل