امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۳ بهمن

گوگل جزئیاتی از تلاش‌های Google Play برای محافظت از کاربران اندروید را منتشر کرد. در این اقدامات که گوگل از تیم‌های مهندسی، کارشناسان سیاسی، مدیران محصول و متخصصان امنیتی استفاده کرده است، فروشگاه‌اش را برای اپلیکیشن‌هایی با محتواهای بد و مخرب مورد بازرسی قرار داد.
در این راستا در سال 2017، گوگل بیش از 700 هزار اپلیکیشن که سیاست‌های Google Play را نقض کرده بودند حذف کرد، این رقم 70 درصد بیشتر از سال قبل از آن بود. پرتال آماری Statista رقم کل تعداد برنامه‌های Google Play در سال 2016 را ۲/۶ میلیون اعلام کرده بود که با رشد 35 درصدی در سال 2017 به تعداد ۳/۵ میلیون برنامه رسیدند.
همه‌ی آنچه ما می‌دانیم این است که تعداد برنامه‌های مخرب حذف شده، رشد سریع‌تری از تعداد کل برنامه‌های وارد شده به فروشگاه گوگل داشتنه‌اند، و آنچه ما باید بدان توجه کنیم در واقع آمار بعدی است که گوگل منتشر ساخت: 99 درصد از اپلیکیشن‌ها با محتواهای زیان‌آور قبل از اینکه توسط شخصی نصب شوند، شناسایی و حذف می‌شدند.
گوگل می‌گوید که این موفقیت به لطف اجرای مدل‌های یادگیری ماشین و فناوری‌های تشخیص محتوا و رفتارهای برنامه‌ی مضر مانند جعل هویت، محتوای نادرست یا مخرب امکان‌پذیر شده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه