نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۸ دي

Google امروز اعلام کرد، در برخی دستگاه‌های Android، نمایش تصاویر را با کیفیت بالا در اندازه‌ی فایلی کوچکتر در شبکه‌ٰهای اجتماعی Google Plus آغاز کرده است.  بدین منظور، Google از تکنیکی به نام Accurate Image Super Resolution & Rapid ‌ یا RAISR  استفاده می‌کند.
سال گذشته محققان Google به روش RAISR در مقاله‌ای اشاره کرده و بیان داشتند، این روش جدید می‌تواند کنتراست و شارپ بودن تصاویر را افزایش دهد  و از مصنوعی بودن آن جلوگیری کرده و نوع فایل و روش استفاده‌شده برای فشرده کردن تصویر را نیز کم ‌کند تا بتواند به افزایش کیفیت تصویر بیانجامد. به تازگی Google با استفاده از RAISR در برنامه‌ی Motion Stills iOS خود بر اساس Live Photos، زمانی که مردم آماده‌ی ارسال آنها هستند، کیفیت ویدئوها را به صورت آنی بالاتر می‌برد. در واقع RAISR می‌تواند به صورت لحظه‌ای کیفیت تصویر را به هنگام زوم کردن بهبود بخشد و این کار را ۱۰۰ برابر سریع‌تر از دیگر الگوریتم‌ها انجام ‌دهد. سیستم مذکور قادر به تشخیص فیلتر کیفیت مناسب تصویر بدون از دست دادن جزئیات بوده و روشنایی، رنگ، شدت و بسیاری فاکتورهای دیگر را کم می‌کند تا حاشیه‌ و لبه‌های اشیاء را پیدا کرده تا با استفاده از فیلترهای مناسب، کیفیت آن‌ها را بالاتر ببرد.
در حال حاضر سیستم مورد بحث، در سرویس محبوب و پراستفاده‌ی Google گنجانده شده، در نتیجه تا ۷۵ درصد پهنای باند کمتر در یک تصویر واحد را شاهد خواهیم بود. کیفیت تصاویر نیز به هنگام زوم کردن افت نمی‌کند. بدین معنا که تصاویر سریع‌‌تر بارگذاری شده و داده‌های کمتری مصرف می‌شود.
شایان ذکر است تاکنون Google در حوزه‌ی بهبود خدمات خود با یادگیری عمیق، نوعی هوش مصنوعی که شامل آموزش شبکه‌های عصبی مصنوعی می‌شود، بسیار فعال می‌باشد.

برچسب هاgoogleRAISR
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

بالن اینترنتی Google از هوش‌مصنوعی برای ناوبری و تعادل خود بهره می‌گیرد