ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۷ آذر

Alphabet X، شرکتی که قبلا Google X نامیده می‌شد، در حال کار با اپراتور مخابراتی در ایالت آندراپرادش هند، با جمعیت 50 میلیون نفر است. هدف آن هم استفاده از ارتباطات اپتیکال فضای آزاد (FSOC) است، فناوری که از پرتوهای نور برای ارائه‌ی اتصال با سرعت و کیفیت بالا در فواصل طولانی استفاده می‌کند.
در حال حاضر، شریک AP State FiberNet حدود 200 لینک FSOC را معرفی می‌کند که از ماه ژانویه آغاز می‌شود تا پشتیبانی بیشتری را برای استحکام شبکه‌ی خود در این ایالت اضافه کند. این شرکت افزود: هدف پروژه‌ی X "شکاف‌های جدی در نقاط دسترسی اصلی، مانند برج‌های تلفن همراه و نقاط WiFi است که از هزاران نفر پشتیبانی می‌کند." و این ارتباطات اولیه با دولت، پیشگام برای اتصال 12 میلیون خانوار به اینترنت تا سال 2019 است.
ایده‌ی این پیشنهاد پس از آن بود که X از FSOC برای ارائه‌ی اطلاعات به پروژه‌ی اتصال Loon خود استفاده کرد. در این پروژه از بالون‌های هوای گرم برای ارسال اتصال به اینترنت در مناطق دور افتاده استفاده شد. Baris Erkmen، کسی که این ایده را رهبری می‌کند، توضیح داد که این تیم بعدا متوجه شد این روش می‌تواند به خودی خود تبدیل به فرصتی مستقل شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه