گوناگون
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۹ شهريور

در عصر حاضر کمتر کسی را پیدا می‌کنید نام Google را نشنیده باشد اما آیا داستان آن را می دانید و اینکه این کمپانی ابر قدرت اینترنتی از کجا شروع کرد؟ ژانویه ی سال 1996 دو دانشجوی دکترا از دانشگاه استنفورد کالیفرنیا به نام های لری پیج و سرگئی برین، پروژه ی تحقیقاتی را آغاز کردند که در واقع یک موتور جستجوگر بود و لینک پشتیبانی از سایت ها را بررسی می کرد. اما آن ها در 15 سپتامبر 1997 دامنه‌ی google.com را برای موتور جستجوگر خود به ثبت رساندند. در سپتامبر 1998 لری پیج و سرگئی برین رسما اولین دفتر گوگل را در گاراژ خانه‌ ی خانم سوزان وژکیکی در منلو پارک کالیفرنیا بازگشایی کردند و گوگل متولد شد. هزینه های این شرکت و ادامه‌ی تحصیل بارها و بارها آنها را مجبور کرد تا پروژه‌ی خود را بفروشند اما خوشبختانه سرمایه گذارانی بر سر راهشان قرار گرفت که آن ها را به ادامه‌ی کار ترغیب کردند.
آن ها نام این سایت را گوگل نهادند، کلمه‌ی گوگول به معنی « عدد یک و صد صفر جلوی آن» است. هدف آن ها از انتخاب این اسم گستردگی ماموریت آن ها در سازماندهی انبوهی از اطلاعات اینترنت بود. پس از آن دریچه های موفقیت یکی پس از دیگری بر روی لری و سرگئی باز شد. آن ها ابتدا شرکت دژا و پس از آن بلاگر، زیپ دش، پیکاسا و WHERE 2 را با سود حاصل از کار خود خریداری کردند. پس از آن سیستم عامل محبوب خود را با نام اندروید توسعه دادند. در اکتبر ۲۰۱۱ گوگل اعلام کرد که بخش تلفن‌های همراه شرکت موتورولا را خریداری کرد. در سال 2015، لری و سرگئی، شرکت آلفابت را تاسیس کردند و سوندار پیچای هم به سمت مدیر عامل اجرایی، جانشین لری پیج در گوگل انتخاب شد.
این کمپانی تاکنون محصولات و خدمات متنوعی را به کاربرانش ارائه داده است که می توان به سیستم‌عامل گوگل کروم، مرورگر کروم، Chromium ،Google V8 ،google desktop ،Google Earth ،Picasa ،Sketch up ،Google Talk ،google toolbar ،google webmaster tools ،Google App Engine  و همچنین شبکه اجتماعی گوگل پلاس و حتی گجت های هوشمند و متنوع آن اشاره کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه