گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ دي

در سال 2015، Jacky Alcine، مهندس نرم‌افزار به این موضوع اشاره کرد که الگوریتم‌های تشخیصی تصویر در Google Photos، دوستان سیاه پوست وی را به عنوان "گوریل" دسته‌بندی کرده است. Google هم با عذرخواهی از Alcine، این را اشتباهی وحستناک خوانده بود و قول داده بود که این مورد را بر طرف کند.
اما گزارش جدیدی از Wired نشان می‌دهد که پس از گذشت نزدیک به سه سال از این ماجرا، Google هنوز هیچ چیزی را تغییر نداده است. این شرکت به سادگی، تنها الگوریتم‌های تشخیص تصویرش در شناسایی هرگونه گوریلی را مسدود کرده است -  احتمالا شرکت ترجیح می‌دهد این سرویس را محدود کند تا با خطر دسته‌بندی اشتباه مواجه شود.
Wired می‌گوید: برای اثبات این موضوع، تعدادی تست بر روی این الگوریتم انجام داده و ده‌ها هزار عکس مختلف از جانواران را در این سرویس بارگذاری کرده است، در بین تمام آن‌ها هیچ گوریل و شامپانزه‌ای شناخته نشدند. این خبر همینطور نشان داد که Google، الگوریتم شناسایی هوش مصنوعی خود را به دسته‌بندی‌های نژادی دیگر محدود کرده است.
سخنگوی این شرکت به Wired گفت که پس از توئیت Alcine در سال 2015، Google دسته‌بندی‌های تصویر "گوریل"، "شامپانزه" و "میمون" را بر روی Google Photos مسدود شده نگه داشته است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه