گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۵ فروردين

با عرضه‌ی بیش از ۴ هزار مدل دستگاه Androidئی در سال گذشته، می‌توان پلتفرم آن را وسیع ارزیابی کرد. چنین مقیاس بزرگی می‌تواند به تداخلات حق کپی‌رایت و مجوزها بر روی این پلتفرم بیانجامد. مشکلاتی که Google علاقه دارد در آینده‌ی نزدیک از آن‌ها جلوگیری کند.
بنابراین برای نجات همگان از سردرد و گرفتاری‌های حقوقی پیش‌آمده، Google به تازگی از سرویسی به نام PAX که سر نام Android Networked Cross-License Agreement می‌باشد، رونمایی کرده است.
هدف از ایجاد PAX جلوگیری از patent troll از طریق ارائه‌ی رایگان شبکه‌ای آن می‌باشد. اگر بخواهیم به صورت خلاصه بگوییم، شرکت‌هایی که عضو PAX می‌گردند، یکدیگر را به دلیل استفاده‌ از مجوزهای نرم‌افزاری مرتبط با اپلیکیشن‌های Android و Google مورد پیگرد قانونی قرار نخواهند داد.
این توافق‌نامه همچنین به شرکت‌های عضو این امکان را می‌دهد که از مجوزهای نرم‌افزاری یکدیگر بر روی همان پلتفرم‌ها بهره گیرند. از شرکت‌هایی که تاکنون عضو PAX شده‌اند می‌توان به Samsung، LG، Foxconn و HTC اشاره نمود. طبق گفته‌ی رئیس ارشد Android، آقای Jamie Rosen، تاکنون ۲۳۰ هزار پتنت در PAX پوشش داده شده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه