سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۴ خرداد

Google به هیچ‌ عنوان تردیدی در خصوص هدف‌ قراردادن کاربران گوشی iPhone در هنگام معرفی گوشی‌ها Pixel خود نداشته است. حتی این شرکت راه‌کارهایی را برای مهاجرت هرچه راحت‌تر بین پلتفرم‌های iOS و Android برای چنین کاربرانی ارائه داده بود.
حالا چنین امری نیز احتمال دارد بر روی ساخت پردازنده‌ها و بخش‌های سخت‌افزاری گوشی نیز رخ دهد. طبق اخبار منتشر شده، Google به تازگی اقدام به استخدام طراح تراشه‌ی Apple، آقای Manu Gulati نموده است. وی قرار است سمت مدیر ارشد معماری SoCهای شرکت Google را بر عهده داشته باشد.
در حالی که حساب کاربری LinkedIn آقای Gulati موارد زیادی در مورد تجارب کاری وی بیان نمی‌کند، اما منابع منتشرکننده‌ی خبر این استخدام عنوان داشته‌اند که Google با این کار قصد طراحی پردازنده‌های شخصی‌سازی‌شده‌ی خود برای گوشی‌های Pixel را دارد. طبق آگهی‌های اسختدامی منتشر شده از سوی Google نیز چنین نتیجه‌گیری می‌شود که این شرکت کاملا به دنبال طراحی معماری SoC پردازنده‌های خود می‌باشد.
این امر می‌تواند رقبا و حتی همکاران تجاری Google را نگران کند. چراکه همگان این شرکت را رقیبی نرم‌افزاری می‌پنداشته‌اند که حال وارد عرصه‌ی سخت‌افزار نیز می‌گردد. اگر Google بتواند با ساخت‌ پردازنده‌های شخصی‌سازی‌شده‌ی خود میزان کارایی بهتری نسبت به رقبا و حتی همکارانش ارائه دهد، آن هنگام ماجرا به کلی عوض خواهد شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه