تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۸ آذر

Google به عنوان یکی از شرکت‌های پیشگام در اینترنت، در حال حاضر قصد دارد در تمام مراکز داده و دفاتر خود از انرژی‌های تجدیدپذیر و طبیعی مانند باد یا خورشید استفاده نماید. این شرکت سال‌های گذشته درصدد برآمد برخی دفاتر و مراکز داده‌ی خود را از انرژی الکتریکی به انرژی تجدیدپذیر منتقل کند و  با سرمایه‌گذاری‌های عظیم بر روی خرید شرکت‌های تولیدکننده‌ی انرژی خورشیدی و بادی به دنبال تحقق رویایش بوده است. اکنون به نظر می‌رسد این شرکت در سال ۲۰۱۷ به واقعیت نزدیک شده باشد.
Google در سال ۲۰۱۵ برآورد کرده بود به انرژی در حدود ۵.۷ تراوات ساعت نیاز دارد که اکنون این انرژی تامین شده است. شایان ذکر است، قیمت انرژی‌های بادی و خورشیدی به طور چشمگیری کاهش یافته است و به این ترتیب، انرژی‌های تجدیدپذیر، دارای کم‌ترین ارزش مادی شده‌اند و قیمت آنها بسیار با ثبات‌تر از منابع مبتنی بر کربن مانند زغال‌ سنگ می‌باشد. اما یکی از مشکلات اصلی استفاده از این انرژی‌ها در صنایع مختلف، هزینه‌های بالای تولید و استفاده از این انرژی‌‌ها است. چنانچه Google بتواند هزینه‌ها را در این دو بخش کاهش دهد، هم  صرفه‌جویی مالی کرده و هم احتمال ضرر مالی به واسطه‌ی ایجاد موج قیمت‌های انرژی را از بین می‌برد.
شرکت مذکور به منظور شفاف‌سازی از برنامه‌های‌ انرژی سبز و چگونگی عملکرد آن‌، وب‌سایت اختصاصی محیط زیست را راه‌اندازی کرده که در آن تلاش‌های خود را به منظور کاهش مصرف انرژی و حفاظت از زمین به نمایش می‌گذارد.
Google همیشه خود را یک شرکت طرفدار و حامی محیط زیست نشان داده و در عمل به دنبال کاهش استفاده از انرژی‌های فسیلی و الکتریکی و برعکس استفاده از انرژي‌های پاك بوده است.

برچسب هاGreen Energygoogle
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

با Strawberry Energy ، صندلی هوشمند لندنی آشنا شوید!