گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۴ آذر

Google اعلام کرد قصد راه‌اندازی مرکز Google AI China را دارد. این خبر توسط دانشمند ارشد Google، آقای Fei-Fei Li پیش از رویداد Google Developer Days در شانگهای منتشر شد. این مرکز مستقر در پکن، متمرکز بر تحقیقات هوش مصنوعی و دریافت پشتیبانی از مهندسین Google در چین است. علاوه بر انجام تحقیقات، پشتیبانی و حمایت مالی از کنفرانس‌ها و رویدادهای AI در این کشور نیز از وظایف این مرکز است. Li در پست وبلاگی گفت: "همراه با Dr. Jia Li، ریاست تحقیق و توسعه‌ی Google Cloud Ai، من رهبری و هماهنگی این تحقیقات را بر عهده خواهم داشت." 
این مرکز جدید هوش مصنوعی، اولین مرکز آسیایی Google است و به دیگر مراکز تحقیقات هوش مصنوعی Google در دیگر شهرهای جهان شامل نیویورک، تورنتو، لندن و زوریخ می پیوندد. بر اساس گزارش Bloomberg، جستجوی Google در سال 2010 چین را ترک کرد، اما این شرکت تلاش کرد تا در سال جاری در این منطقه با بهتر کردن برنامه‌ی منبع باز محبوبش، TensorFlow برای محققان و توسعه‌دهندگان، جایگاه خود را توسعه دهد.
مطالعه‌ای بین‌المللی در زمینه‌ی تحقیقات هوش‌مصنوعی که ماه پیش منتشر شد، دو دانشگاه چین را در کنار Microsoft و Google به عنوان مراکز تولید کننده‌ی برخی از معتبرترین تحقیقات AI در سراسر جهان معرفی کرد. ماه گذشته در یکی از برجسته‌ترین رویدادهای AI در سال 2017، Google AlphaGo برترین بازیکن Go جهان، Ke Jie را در رویداد Future of Go Summit در چین شکست داد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه