نرم افزار
سارا محمد علیئی۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۰ اسفند

کمپانی Google طبق روال هر ساله‌ی خود نسخه‌ی جدیدی از سیستم‌عامل Android را برای توسعه‌دهندگان در ماه مارس منتشر می‌کند. این سیستم‌عامل که "P" نام دارد در واقع حرف بعدی حروف الفبا در لیست نام‌گذاری حرف اول سیستم‌عامل‌های Lollipop ،Marshmallow ،Nougat و Oreo می‌باشد؛ اما مشخص نیست حرف "P" ابتدای نام کدام شیرینی خوشمزه است. البته فرض براین است که این حرف ابتدای کلمه‌ی Pie باشد.
Android P نقطه‌ی پایانی برای گوشی‌های هوشمند Nexus خواهد بود و به‌روزرسانی تنها برای گوشی‌های هوشمند نسل اول و دوم Pixel منتشر خواهد شد. برخی از ویژگی‌های این سیستم‌عامل در نشریه‌ی The Next Web منتشر شده است. توسعه‌دهندگان اندروید جدید را به‌ گونه‌ای طراحی کرده‌اند که رابط کاربری به‌ طور کلی راحت‌تر و رنگی‌تر شده است.
یکی دیگر از ویژگی‌های این سیستم‌عامل پشتیبانی از بریدگی بالای نمایشگر می‌باشد. دستیار صوتی گوگل نیز نسبت به سیستم‌عامل قبلی تکامل‌یافته‌تر خواهد بود و اطلاعات جدیدتری را دریافت کرده است. سیستم‌عامل جدید از Wi-Fi IEEE 802.11mc پشتیبانی می‌کند، کاربر در برنامه‌ی Map نیز تا جایی که موقعیت GPS امکان‌پذیر باشد می‌تواند مسیر را در ساختمان‌ها و یا فروشگاه پیدا کند. در نتیجه می‌توان آدرس مغازه‌های خاص را در فروشگاه‌های بزرگ دنبال کرد. رویداد Google I/O 2018 قرار است در بازه‌ی ۸ تا ۱۰ ماه می (۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت)  برگزار شود و مطمئناً رونمایی از نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل یکی از عناوین اصلی این کنفرانس می‌باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه