امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۱ ارديبهشت

حتی غول‌های فناوری نیز از کلاهبرداری‌های ایمیلی در امان نیستند. شرکت‌های تکنولوژی که در ماه مارس با عنوان قربانیان کلاهبرداری 100 میلیون دلاری گزارش شده بودند، تازه واردهای نوپای بی‌تجربه ای نیستند. زمانی که این اتفاق برای نخستین‌بار افشا شد، پلیس فدرال اعلام کرد که یک مرد لیتوانیایی‌تبار به نام Evaldas Rimasauskas را به خاطر ارتکاب به کلاهبرداری فیشینگ بازداشت کرده است. هر چند آن‌ها تصمیم گرفتند هویت شرکت‌های قربانی را فاش نکنند.
اما نمایان شدن قربانیان زمانی آسان شد که تامین کننده‌ی قطعات تایوانی Quanta Computer اعتراف کرد که کلاهبردار از نام این شرکت استفاده کرده است. Quanta قطعاتی برای غول‌های مختلف تکنولوژی از جمله Apple و Amazon تهیه می‌کند.
منابع روزنامه‌ی Forbes به طور مشخصی از Google و Facebook صحبت کردند و خاطر نشان ساختند شخصی اعلام کرده است که هر دو شرکت در نهایت از دادستان آمریکا در منهتن برای بازگشت پول خود درخواست کمک کرده‌اند. سرانجام هر دو شرکت اعتراف کردند که آن‌ها همان شرکت‌هایی قربانی هستند که قبلا نامشان فاش نشده بود.
Facebook اعلام کرده است که بخش عمده‌ای از این پول در مدت کوتاهی جبران شده است اما در حال همکاری با اجرای قانون در راستای تحقیقاتشان هستیم. Google نیز گفته است این تقلب بر علیه تیم مدیران فروش افشا شده و فورا به مقامات هشدار داده شده است.
درحالی که شرکت‌ها از هرگونه اظهار نظر درباره‌ی این موضوع سرباز زدند، این می‌تواند به این دلیل باشد که Google و Facebook رقمی در حدود 100 میلیون دلار را به اندازه‌ی کافی بزرگ نمی‌بینند تا نیازی به افشای آن داشته باشند. اما دلایل‌شان هر چه باشد این حقیقت همچنان باقی است که حتی این شرکت‌ها نیز از کلاهبرداری‌های فیشینگ در امان نیستند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه