پوشیدنی
نيلوفر كل واخي۱۴:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۹ مرداد

تا زمانی که شما از این هدفون ها استفاده کنید، باعث می شود تا تجربه ی حاصل از واقعیت مجازی در وب تاثیرگذارتر باشد.
صداهای واقعی می توانند تجربیات واقعیت مجازی خوب را به عالی تبدیل کنند، که واقعا همه جانبه است، و پروژه ی open source جدید گوگل می تواند این کار را برای واقعیت مجازی بر پایه ی وب، ممکن سازد. این تکنولوژی، Omnitone نام دارد، که از تکنیک صدای فراگیر در تمام محدوده ی موردنظر استفاده می کند که ambisonics نام دارد. اگر بخواهیم به طور ساده به تفسیر آن بپردازیم، این تکنولوژی به تقلید از چگونگی شنیده شدن صداها در واقعیت میپردازد. اگر یک شخصیت واقعیت مجازی در حال نواختن پیانو است، چگونگی شنیده شدن موزیک به وسیله ی شما بر اساس جایی که شما در حال نگاه کردن به آن هستید، تغییر پیدا می کند، به عنوان مثال در صورتی که روی خود را از شخص پیانیست برگردانید ( در حالی که هدست واقعیت مجازی را پوشیده اید) ، موزیک را از پشت سر خود می شنوید. از آن جایی که این یک پروژه ی open source محسوب میشود و از پشتیبانی مرورگرهای متقابل برخوردار است، هر کسی که به توسعه ی بازی های واقعیت مجازی و سایر تجریبات وب پرداخته باشد، می تواند از آن برای پروژه های خود استفاده کند.
تیم کروک در یکی از پست های خود اعلام کردند:
"در طول انجام پروژه ، ما از نزدیک با تیم واقعیت مجازی گوگل در زمینه ی کارشناسی صوت های واقعیت مجازی کار کردیم. نه تنها دانش آنها در زمینه ی اصوات فرازمانی، یک کمک فوق العاده برای پروژه بود، بلکه این همکاری همچنین به تضمین اصوات فرازمانی یکسان در میان همه ی اپلیکیشن های واقعیت مجازی گوگل هم در وب و هم در اندروید منجر شد (از جمله Google VR SDK, Youtube, Android App…)...
با ظهور پروژه های واقعیت مجازی بر پایه ی وب مانند WebVR ، اصوات فرازمانی Omnitone می توانند نقش اساسی در ایجاد یک تجربه ی بسیار تاثیرگذار از واقعیت مجازی در وب را ایفا کنند. ما منتظریم تا ببینیم که حالا که Omnitone به عنوان یک open source در دسترس می باشد، مردم چه کاری با آن انجام می دهند."
گوگل به ارائه ی یک توضیح کامل در مورد چگونگی عملکرد Omnitonr در وبلاگ Open Source خود پرداخته و حتی چند ویدیوی دمو را پست کرده است که می توانید آن ها را امتحان کنید. اگر هدست واقعیت مجازی برای مشاهده ی دمو در اختیار ندارید، اطمینان حاصل کنید که تصویر را وارد صفحه ی موردنظر کرده و از هدفون معمولی استفاده کنید، در غیر این صورت، زمانی که به اجرای آن در مرورگر خود می پردازید، تفاوت آن ها را در بلندگو متوجه نخواهید شد.

برچسب هاgoogleWebVR
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

احتمالا Google نخستین عینک واقعیت مجازی‌اش را رونمایی خواهد کرد