موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۲:۴ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۰ آبان

چند ماه پیش اوضاع اچ تی سی به حدی بهم ریخته بود که اکثر کارشناسان گمان کردند این شرکت تایوانی نخستین تولیدکننده بزرگ اندرویدی است که به بن بست خواهد خورد. گزارش مالی سه ماهه اخیر این شرکت نیز به نوعی وضعیت بدش را اثبات می کند. اگرچه اچ تی سی در فصل گذشته 138.6 میلیون دلار ضرردهی داشته و نسبت به 265 میلیون دلاری که در سه ماهه قبل از آن به ثبت رسانده بطور قابل محسوسی کم شده اما به هر حال ضرر، ضرر است!
اما براساس شایعات اخیر بنظر می رسد این شرکت براساس درخواست سرمایه گذاران و شرکایش دیگر قصد ندارد گزارشات مالی خود را در آینده منتشر کند.
در دنیای بورس و خرید و فروش سهام، گزارشات راهنما به خریدارن کمک می کنند تا تخمین بزنند در چهارماهه آینده به چه میزان ضرر یا سوددهی را شاهد خواهند بود. وقتی میزان سهام خریداری شده، پتانسیل سوددهی آنها و میزان تقاضا برای محصولات آن شرکت را بدانید، حساب کردن سود در آینده چندان مشکل نیست. زمانی که ارزش سهام یک شرکت کاهش پیدا می کند و به عبارت ساده تر آینده چندان روشنی را نشان نمی دهد سرمایه گذاران رغبتی برای خرید سهامش پیدا نمی کنند. این مشکل متاسفانه برای اچ تی سی در ماه آگوست رخ داد؛ زمانی که ارزش سهام این شرکت تایوانی به زیر ارزش واقعی خودش سقوط کرد و به زبان بی زبانی می گفت این کسب و کار ارزش سرمایه گذاری ندارد.
در حال حاضر آن شرایط کمی بهبود پیدا کرده و اچ تی سی نیز به اندازه کافی سرمایه دارد تا مدتی این فشار را تحمل کند. اما مساله اینجاست که عدم اطمینان به آینده ای روشن که پس از چند فصل مالی متوالی بوجود آمده، بر روی اعتماد به نفس و عملکرد اچ تی سی تاثیرگذار خواهد بود. حالا که اچ تی سی با تمرکز بر روی گوشی های میان رده، کاهش هزینه و بازطراحی ساختارهایش سعی در بهبود وضعیت دارد، بسیاری از شرکت های بزرگ با ارائه پیش بینی نه چندان خوب از آینده HTC قصد جذب سرمایه گذاران به سوی خود را خواهند داشت.

برچسب هاSmartphoneHTCAndroid
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

نقد HTC one A9 : HTC جای پایش را باز پیدا کرد