تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱ مهر

HTML5 را به دلیل اقبال گسترده‌ی توسعه‌دهندگان و کاربران، باید فاتح میدان رابط‌ و تجربه‌ی کاربری دانست.
سال ۲۰۱۰ بود که Steve Jobs اعلام کرد شرکتش هیچ‌گاه از رابط کاربری Adobe Flash پشتیبانی نخواهد کرد و در عوض ترجیحشان HTML5 خواهد بود. ۶ سال بعد از آن ماجرا، احتمالا دیگر باید Flash را از بین رفته بدانیم. اما همانند هر تکنولوژی رو به افول و قدیمی، Flash همچنان طرفداران وفادار خود را دارد. طبق آمارهای منتشر شده، Flash همچنان در ۸ درصد از وب‌سایت‌ها به‌کار گرفته شده است. در حالی که این رقم در سال گذشته ۱۰ درصد بوده است. همین رقم در سال  ۲۰۱۰، ۲۹ درصد بوده است. حتی بعضی از طرفداران Flash، صفحه‌ای در Facebook تحت‌ عنوان Occupy HTML5، به معنای HTML5 را اشغال کنید، تشکیل داده‌اند. این صفحه در ژانویه ۲۰۱۴ ساخته شده است و فعالیت چندانی از آن تاریخ تاکنون نداشته است. در توضیحات این گروه، هدف از تشکیل آن را ترویج برنامه‌های Cross Platform و Cross Browser با بهره‌گیری از بهترین تکنولوژی‌ها بیان شده است.
اما Google نیز ۳۰ ژوئن اعلام کرده بود که دیگر از تبلیغات مبتنی بر فلش پشتیبانی نخواهد کرد. تمامی شواهد، نشان‌ دهنده‌ی فراگیر شدن HTML5 است.
Flash در سال ۱۹۹۷ توسط شرکت Macromedia Flash راه‌اندازی شد. آخرین نسخه از Flash Player به شماره‌ی ۲۳ نیز توسط Adobe، در ماه جاری انتشار  یافته است. Flash در واقع مسیر را برای ورود برنامه‌های اینترنتی، انیمیشن‌ها و جلوه‌های ویژه به دنیای وب، هموار ساخت.
Flash دیگر به پایان راه رسیده و مرگ آن نزدیک است.
زنده‌باد تجربه‌ی کاربری!

برچسب هاHTML5Flash
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

گوگل کروم، بلاک کردن Flash را با حمایت HTML5 آغاز خواهد کرد