تکنولوژی
نيلوفر كل واخي۱۱:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۵ تير

بله شایعات حقیقت دارند: Hasselblad در حال کار کردن بر روی اولین نوع دوربین بدون لنز در دنیا است. امروز، شرکت سوئدی به طور رسمی از XID خود رونمایی کرد. یک دوربین فشرده و جمع و جور که از یک سنسور گسترده ی 50 مگاپیگسلی CMOS با فرمت متوسط برخوردار است .


این بزرگترین سنسوری است که تا به امروز برای یک دوربین بدون لنز وجود داشته است. که این دسته بندی را در یک طبقه ی کاملا جدید از شور و اشتیاق قرار می دهد. آن چه که بسیار تاثیرگذار است، سبک بودن بیش از اندازه ی XID می باشد، که تنها 725 گرم وزن داد و لنزی نیز به آن متصل نشده است.


یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه آن شامل یک منظره یاب الکترونیXGA، یک صفحه ی لمسی 3 اینچی (920,000-dot )، دامنه ی 100  تا 25,600 ISO، جای کارت دوگانه ی SD ، GPS ، WIFI و USB 3.0 می باشد. این ویژگی ها، کم و بیش ، چیزی است که شما می توانید از یک دوربین بدون لنز در سال 2016 انتظار داشته باشید. همچنین ویدیو ها در آن به 1080p در 30 fps محدود شده اند، البته این خبر برای کسانی که به دنبال یک دوربین 4K به همراه زمینه های بزرگ هستند، خبر بدی محسوب می شود. در همین زمان،  XID می تواند با سرعت بسیار تاثیرگذاری به گرفتن عکس بپردازد ( 60 دقیقه تا 1/2,000th در ثانیه به همراه  flash sync کامل) و با امکان 14 توقف با دامنه ی پویا، و به همراه پشتیبانی از فرمت های RAW و JPEG .


در کنار تمام این ویژگی ها و یک حسگر بزرگ با فرمت متوسط، شما از یک دوربین قدرتمند بدون لنز برای خودتان برخوردارید. Hasselblad به تولید دو لنز جدید ( 45 و 90 میلی متری) برای این سیستم
پرداخته است، همچنین یک آداپتور انتخابی به منظور قابلیت کار کردن آن با لنزهای سیستم دوازده تایی Hasselblad H موجود می باشد. XID در نظر دارد تا در ماه آگوست با قیمت 8995 دلار وارد بازار شود، در حالی که لنزهای آن از قیمت 2295 و 2695 دلار برخوردارند که به ترتیب دارای ابعاد 45 میلی متر و 90 میلی متر می باشند.


امروز، Hasselblad به ما اجازه داد تا XID را در یک رویداد مطبوعاتی در شهر نیویورک امتحان کنیم. در حالی که تنها 45 دقیقه با دوربین جدید وقت گذراندیم، اما طراحی صنعتی آن بسیار ما را تحت تاثیر قرار داد. به خصوص  سنسور 50 مگاپیکسلی آن با فرمت متوسط که بیش از همه جلب توجه می کرد. جای تعجب نیست که XID به اندازه ای که شما فکر میکنید، از ارزش بالایی برخوردار باشد، به خصوص با در نظر گرفتن قیمت حدودا 9000 دلاری آن، که بیشتر به دلیل بدنه ی آلومینیومی یک تکه ی آن است که به نظر می رسد دارای ترکیبی از رنگ آبی و خاکستری باشد.


متاسفانه، از آن جا که نسخه ی آزمایشی آن یک نمونه ی اولیه بود، به ما اجازه داده نشد تا به گرفتن عکس به عنوان نمونه با دوربین بپردازیم. Hasselblad اعلام کرده است که سخت افزار تولید شده در مرحله ی نهایی به سر می برد اما نرم افزار موجود نیاز به انجام کارهای بیشتری دارد. همچنین رابط کاربری XID از تلفن های هوشمند الهام گرفته است، که از یک طرح زمینه ی سیاه و سفید به همراه آیکون های بزرگ در بخش منو برخوردار است. شما می توانید به جستجو در این منو به وسیله ی لمس کردن LCD ثابت 3 اینچی بپردازید و یا از طرف دیگر، از دکمه های کنترلی استفاده کنید.


Hasselblad نتوانسته است به اعلام کردن اعداد دقیقی بپردازد، اما به ما گفته شده است که یک باتری برداشتنی 3,200 mAh در درون XID جای گرفته است. این باتری باید به اندازه ی کافی بزرگ باشد که بتواند به گرفتن حدود 300 عکس بپردازد، و برای گرفتن عکس بیشتر باید در شارژ قرار داده شود. در نهایت، ویژگیهای زیادی برای این محصول وجود دارند که قابل بررسی هستند، اما ما برای قضاوت نهایی تا زمانی که به امتحان کردن نسخه ی فروشی دوربین بپردازیم، کمی صبر میکنیم.


با توجه به Hasselblad ، XID باید تا پایان ماه آگوست آماده شود. تا آن زمان از دیدن عکس های زیر لذت ببرید.






دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سونی دوربین فوق حساس A7S II با فیلمبرداری 4K را معرفی کرد