تکنولوژی
مصطفی طبری۸:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۶ مرداد

اولین بار در ماه ژوئن صحبت هایی راجع به هاوربورد کمپانی لکسوس مطرح شده بود و حالا این خودروساز در ویدیویی جدید این هاوربورد را در عمل نشان می دهد.
این ویدیو که در یک پارک اسکیت اختصاصی نزدیک بارسلونا فیلمبرداری شده، هاوربورد لکسوس را به همراه سوارانش نشان می دهد که حرکات نمایشی اجرا می کنند. این حرکات مشابه حرکاتی هستند که با اسکیت بوردهای معمولی دیده اید، با این تفاوت که این اسکیت بورد هیچگاه با زمین تماس پیدا نمی کند!
لکسوس با همکاری دانشمندان IFW Dresden و Evico GmbH در حدود یکسال بر روی ایده یک هاوربورد مغناطیسی شناور و محلی مناسب برای آزمایشش کار کرد.
این محل مخصوص که هاورپارک نامیده می شود تقریباً 200 متر طول داشته و از آهنرباهای دائمی ساخته شده تا هاوربوردها بتوانند بر روی آن بصورت شناور حرکت کنند. قسمت های داخلی این هاوربورد باید با استفاده از نیتروژن مایع تا دمای 197 درجه سلسیوس خنک شوند، به همین دلیل ممکن است خارج شدن دود از اطراف هاوربورد را مشاهده کنید.


میدان مغناطیسی بوجود آمده از مسیر حرکت بصورت ثابت در ابررساناهای موجود در بورد ایجاد می شوند تا فاصله بین بورد و زمین حفظ شود. این میدان مغناطیسی به حدی قوی است که سوارکار می تواند بر روی هاوربوردش بایستد و یا حتی بپرد.
برای اینکه لکسوس به خوبی نشان دهد این هاوربورد چگونه کار می کند، یک ویدیو منتشر شده که پشت صحنه ای شامل آزمایش مدل اولیه این هاوربورد توسط اسکیت باز حرفه ای، Ross McGouran را نشان می دهد.
این اسکیت سوار حالا در فیلمی دو دقیقه ای با عنوان Slide حضور پیدا کرده تا نشان دهد این هاوربورد چگونه تحت شرایط کنترل شده کار می کند. هاوربورد لکسوس نه تنها وزن McGouran را تحمل می کند بلکه بر روی مسیرهای انحنادار و حتی روی آب حرکت می کند.
شاید این روشی جالب برای جلب توجه کاربران به خودروهای تولیدی لکسوس باشد، اما هر چه که هست، این هاوربورد در عمل بسیار شگفت انگیز است.
متاسفانه این دستگاه خوش ساخت و عالی بصورت تجاری نبوده و بدین ترتیب فعلاً دست افراد عادی از آن کوتاه است. امیدواریم در آینده این ایده تجاری سازی شده و برای عموم مردم قابل دسترس باشد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

واقعی است ! لکزوس بالاخره تخته ی شناور (هاوربورد) mag-lev اش را در عمل نشان میدهد