گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۵ بهمن

Xiaomi شرکت چینی سازنده‌ی تلفن‌های هوشمند، Hugo Barra، سرپرست بخش بین‌الملل و همچنین نخستین کارمند انگلیسی زبان خود را از دست داد. وی که سه سال و نیم پیش به این شرکت پیوسته بود با خروج خود سؤال‌های زیادی را بر سر زبان‌ها انداخت.
Barra در پست Facebook خود علت دست کشیدن از سمتش در Xiaomi را اینگونه بیان می‌کند:
«آنچه دریافته‌ام این است که طی چند سال گذشته زندگی در محیطی این‌چنین غریب بر زندگی و سلامتی‌ام اثرات ناگواری بر جای گذاشته است. خانه و دوستان من در سیلیکان‌ولی هستند، جایی که به خانواده‌ام نیز نزدیک‌تر است. با توجه به تمام آنچه طی این چند سال پشت سر گذاشته‌ام برایم کاملاً روشن می‌شود که زمان، زمان بازگشت است.»
در بدو ورود Barra به Xiaomi، تمامی فعالیت‌های تجاری این شرکت تنها به کشور چین محدود می‌شد. اما تحت هدایت و سرپرستی وی حوزه‌ی تجاری Xaiomi در امتداد قاره‌ی آسیا و همین‌طور 20 کشور خارج از آن، گسترش یافت. Xiaomi که رقابتی تنگاتنگ را میان خود، Hauwei و دو شرکت نوظهور Oppo و Vivo می‌دید گسترش بازار جهانی‌اش را در الویت قرارداد.
کشور هند بهترین مکان برای این امر به شمار می‌رفت و Xiaomi اولین درآمد 1 میلیاردی‌اش را در سال 2016 در آنجا کسب کرد. این شرکت علاقه‌اش را به گسترش بازار جهانی Xiaomi در آن‌سوی آب‌ها، در نامه‌ای سرگشاده اعلام می‌کند.
Xiaomi هم‌اکنون با چالش جایگزینی برای Barra روبرو است. Barraئی که دوستی خوب و قابل‌ احترام در این حرفه است. فردی که در دوره‌ی 5 ساله‌ی همکاری‌اش با Google، بخش Android را با توانایی‌های خود به خوبی در عرصه‌ی جهانی به‌پیش راند.
بین لین بنیان‌گذار Xiaomi و همچنین از اعضای سابق هیئت‌رئیسه‌ی Google اعلام کرد که ژیانگ وانگ معاون این شرکت هدایت بخش تجارت جهانی این شرکت را به عهده خواهد گرفت.
بین نظرش را درباره ‌Barra این‌گونه بیان می‌کند:
«آن هنگام که Hugo به ما پیوست ما سفری شگفت‌انگیز را برای تبدیل Xiaomi به بازیگری در عرصه‌ی جهانی، آغاز کرده بودیم. راهی طولانی را از آن زمان طی نموده‌ایم و باید بگویم که نمی‌توانم به‌طور شایسته‌ای قدردان زحمات او باشم که Xiaomi را در این سفر همراهی کرد.»
Barra اعلام کرد در ماه فوریه‌ی جاری این شرکت را ترک خواهد کرد و پس از استراحتی کوتاه به سیلیکان‌ولی ملحق می‌شود.

برچسب هاHugo BarraXiaomi
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

معرفی دستگاه جدید Xiaomi - چمدان "هوشمند