تکنولوژی
الناز فرجی۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴ جمعه ۴ دي

کلمه ی "ماژولار" به تازگی در بازار خودرو های مسافرتی تبدیل به کلمه ای محبوب شده است. هرچند  این نوع از طراحی اصلا جدید نیست ، به نظر می رسد که به محبوبیت قابل قبولی در سال 2015 رسیده. تعدادی از بهترین کاروان های سال 2015 از ماژول های قابل جابجایی و حذف استفاده کرده اند. شرکت آلمانی Hymer ،سازنده ی خودرو های مسافرتی ، ایده های جالب و منحصر به فردی در مورد طراحی ماژولار دارد. ایده هایی که در داخل خودروی مسافرتی مرسدس بنز بسیار جذاب به نظر می رسند.
طراحی Hymer  از ریل هایی در کف خودرو برای تعدادی ماژول مخصوص اردو زدن  بهره می برد. ما این ایده را در گذشته هم در خودرو هایی مانند Bett Mobil و Volkswagen Multivan Alltrack دیده ایم اما نسخه ی Hymer این طراحی ، سیستمی جمع و جور ، باریک و همه کاره از ماژول های مختلف و قابل تعویض در کف خودروی مرسدس است.


کلید کوچک نگه داشتن همه چیز ، استفاده از ماژول هایی کوچک و متمرکز است. به جای استفاده از یک بلوک کلی برای آشپزخانه ، گاز ،سینک و کابینت و یخچال ، طرح شرکت Hymer برای این خودروی مرسدس ،  از چندین بلوک مجزا برای این کاربری استفاده کرده است. نتیجه ی این ایده ی به ظاهر ساده ، انعطاف پذیری بیشتر ، هم در وسایلی که صاحب خودرو انتخاب می کند ، و هم در نحوه ی چینش این وسایل است. هر ماژول سطحی سخت دارد که در تمام محیط داخلی خودرو ، امکان کار کردن را فراهم می کند.
در عین حالی که استفاده از این ماژول ها فضای کوچک تر و متمرکز تری ارائه می دهد ، هر کدام از این ماژول ها استفاده های گوناگونی دارند.  به عنوان مثال ، یکی از ماژول ها ،  در هنگام حرکت وظیفه ی نگهداری لیوان ها را دارد ولی در هنگام نیاز می تواند تبدیل به یک میز بشود. وسایل آشپزخانه می توانند در کنار در ها در داخل یا خارج اتومبیل قرار بگیرند.


Hymer یک اکوسیستم کامل از ماژول ها را طراحی کرده است که هر مشتری با توجه به نیاز های خود  می تواند از ترکیبی از آن ها استفاده کند و مدلی شخصی از ماشین مسافرتی مرسدس بنز سری V داشته باشد. و هرگاه خواست با توجه به نیاز های خود ماژول های جدیدی بخرد.
این ون مسافرتی دو درب ، که در تصاویر ارسالی توسط شرکت Hymer مشاهده می شود قطعا باب طبع بسیاری از مشتریان نیست. اما این نکته ی مثبت این طراحی است که می توانید آن طور که مایلید تغییر دهید. شما می توانید تا 6 صندلی در این خودرو قرار دهید و شش نفر را به راحتی در فضایی باز جای دهید.
این ماژول ها را حتی میتوان روی هم قرار داد تا در زمان حرکت فضای کمتری را اشغال کنند. تصویر اصلی این خبر دو ماژول را نشان می دهد که در خارج از خودرو قرار گرفته اند. این تصویر نشان دهنده ی این است می توان که از این ماژول ها بیرون از خودرو نیز برای مصارف مختلف استفاده کرد.

یک خانه ی موتوری کوچک و بسیار انعطاف پذیر که می تواند تعداد زیادی مسافر در خود جای دهد هزینه ها را به شدت کاهش می دهد. مطمئنا ما منتظر نیستیم که این ماژول ها را با قیمتی پایین در بازار ببینیم . اما به عنوان یک ون که در تمام طول سال قابل استفاده است ، برای اردو زدن بی نظیر است و حتی بعد از بازنشسته شدن خود ون ، می توان از ماژول های آن به صورت جداگانه استفاده کرد، ارزش خرید این ایده بسیار بیشتر از یک  خودروی بزرگ بسیار گران قیمت است که در بیشتر اوقات سال در گوشه ای خاک می خورد ( و البته به هیچ وجه انعطاف پذیر هم نیست.)
زمانی که Hymer از این ایده رونمایی کرد ، از دو عبارت "مطالعات طراحی" و "نمونه ی اولیه" استفاده کرد و هیچ برنامه ای برای عرضه ی این ماژول ها ارائه نداد.اما برخی بحث ها در رسانه ها حاکی از احتمال عرضه ی این ماژول ها در آینده ای نچندان دور است.

برچسب هاmodularHymerV-Class
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

عینک هوشمند خوش ساخت موراتا ، کنترل وسایل خانگی را در صورت شما قرار میدهد