تکنولوژی
مصطفی طبری۸:۵۳ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۰ تير

کمپانی IBM اعلام کرد که موفق به تولید تراشه های کامپیوتری با فناوری 7 نانومتری شده است که بدین ترتیب تراشه هایی به مراتب کوچکتر و جمع و جورتر بدست می آید.
برای درک بهتر دستاور جدید این شرکت، اینتل هنوز به شدت در تلاش است تا تراشه هایی با فناوری پیشرفته تری نسبت به فناوری 14 نانومتری فعلی خودش تولید کند. اینتل در حال حاضر توانسته به فناوری تولید 10 نانومتری دست پیدا کند.
IBM که هنوز در حال تحقیق و توسعه این تراشه های جدید می باشد، در سال 2014 تجارت نیمه هادی خود را با پرداخت 1.5 میلیارد دلار به شرکت Globalfoundries واگذار کرد. این شرکت وظیفه دارد تحت لیسانس IBM محصولات موردنظر آنها را تولید کند. Globalfoundries برای کمپانی های مختلفی نظیر Broadcom، Qualcomm و AMD تراشه تولید می کند.


به گفته نیویورک تایمز، یک رشته DNA به عنوان مثال 2.5 نانومتر قطر دارد و یک گلبول قرمز خون نیز  تقریباً قطری در حد 7.5 نانومتر دارد.
فناوری جدید IBM از پرتوهای شدید ماورابنفش برای حک کردن اجزای لازم بر روی تراشه استفاده می کند که البته نیاز به سازهای لرزشگیر مخصوصی دارد تا تمام تجهیزات در حین فرآیند تولید بدون کوچکترین حرکتی مستقر باشند.
IBM هنوز زمان بندی خاصی برای زمان ورود این تراشه ها به بازار اعلام نکرده اما اگر این شرکت موفق شود اینتل را در این زمینه شکست دهد، یک رکورد جالب ثبت خواهد شد، چرا که اینتل همواره در فناوری تولید پیشتاز بوده است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Bloomberg: Intel به تولید تراشه های مودم برای آیفون بعدی می پردازد