گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۵ دي

Brian Krzanich، مدیر عامل اینتل ماه‌ها پس از اینکه این سازنده‌ی تراشه‌ توسط Google از وجود نقص امنیتی قابل توجه در پردازنده‌های رایانه‌ای خود مطلع شد و پیش از اعلان عمومی آن، بخش بزرگی از سهام خود را با قیمتی پایین فروخت.
این آسیب‌پذیری که پردازنده‌های Intel ،AMD و ARM را تحت تاثیر قرار می‌داد به خرابکاران اجازه‌ی دزدیدن رمز عبورها و دیگر اطلاعات مخفی کاربران را داده. این مشکل همین هفته‌ی جاری به اطلاع عموم رسید. این افشا منجر به حاشیه رانده شدن سازندگان پردازنده‌ها و فروشندگان سیستم‌عامل‌ها از جمله Intel و Microsoft شد و آن‌ها را وادار به تلاش برای انتشار وصله‌های امنیتی و تعمیر محصولات‌شان کرد.
اما درحالیکه مردم عادی از این آسیب‌پذیری به تازگی مطلع شدند، شرکت‌های فناوری ماه‌ها پیش درباره‌ی آن می‌دانستند. در حقیقت، نماینده‌ی Intel در بیانیه‌ای به Business Insider گفت که شرکتش در ماه ژوئن، توسط Google از این مشکل با خبر شده است. این بدان معناست که این شرکت از این مشکل مطلع بوده قبل از اینکه Krzanich سهم بزرگی از دارایی‌هایش را زیر قیمت بفروشد. مدیر عامل Intel در 29 نوامبر سهام خود را به مبلغ 24 میلیون دلار فروخت.
این میزان فروش سهام موجب شگفتی شده، عمدتا به این دلیل که در حال حاضر Krzanich تنها 250 هزار سهم دارد – حداقل مقداری که شرکت تعیین کرده وی می‌تواند بر اساس توافق قرارداد کاری‌اش داشته باشد.
متاسفانه نماینده‌ی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از اظهار نظر درباره‌ی این فروش خودداری کرد.
نماینده‌ی Intel در بیانیه‌ای گفت: فروش Krzanich هیچ ارتباطی با این نقص تازه منتشر شده ندارد و افزود که این کار به عنوان بخشی از طرح فروش استاندارد سهام است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه