سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۴ دي

Intel محصولات رومیزی خود را فراموش نکرده است. تنها چند ماه پس از معرفی هفتمین نسل از پردازنده‌های خود برای دستگاه‌های قابل حمل و لپ‌تاپ‌ها، این غول سازنده‌ی چیپ قصد دارد سری جدید محصولات خود را برای رایانه‌های قدرتمندتر رونمایی کند.
در بین خانواده‌ی این محصولات، سری H وجود دارد که کارایی لپ‌تاپ‌ها و موبایل‌ها را هدف قرار داده و سری S نیز برای رایانه‌های رومیزی سنتی‌تر می‌باشد. در این بین دو سری دیگر با نام‌های Y و U وجود دارند که برای رایانه‌های بسیار باریک و قابل حمل در نظر گرفته شده است.
به طور طبیعی می‌توان کارایی چیپ‌های جدید ارائه شده را نسبت به نسل گذشته‌ی خود بهتر دانست. Intel ادعا می‌کند که سری S i7-7700K به میزان ۲۵ درصد از سری i7-4770K که سه نسل قبل آن به حساب می‌آید، بهتر است. این درحالی است که این تفاوت کارایی نسل هفتم با ششم آن هم بسیار کم‌تر از این است. Intel همین‌طور ادعا می‌کند که پردازنده‌های سری i7-7700K می‌توانند ویدئوهای ۳۶۰ درجه‌ با رزولوشن 4K را ۳۵ درصد بهتر از سری 4770K پردازش کنند. شاید این مورد استفاده، مثالی خاص تلقی گردد، اما می‌تواند برای پردازش ویدئوهای ۳۶۰ درجه مهم تلقی گردد. اما این شرکت در مورد سری H این چیپ‌ها نیز گفته است که به میزان ۲۰ درصد نسبت به نسل چهار خود عملکرد بهتری دارد.

برچسب هاCPUdesktopIntel
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اینتل 12 هزار کارمند خود را اخراج می کند