کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۷ دي

شرکت Intel اعلام کرد، ۱۵ درصد از سهام شرکت Here را با مبلغی نامشخص خریده است. همانطور که می‌دانید، شرکت Here که سابقا توسط شرکت Nokia اداره می‌شد، به تازگی از آن جدا شده و به صورت جداگانه فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد. در حال حاضر، شرکت تراشه‌ساز Intel و Here قصد دارند با همکاری یکدیگر، یک پلتفرم نقشه‌برداری با کیفیت بالا برای خودروهای خودران عرضه کنند. از آنجایی که باقی سهام این شرکت در اختیار صنعت خودروسازی آلمان است، دیدن اینکه چه کسی ممکن است به استفاده از این نوع فناوری علاقه‌مند باشد، دشوار نیست.
همانطور که می‌دانید، شرکت Here آخرین باز‌مانده‌ی باارزش شرکت فنلاندی Nokia بود که به تدریج در جریان پیوستن به Microsoft ازاین شرکت جدا شد. در سال ۲۰۱۵ شرکت مذکور به فروش گذاشته شد و شایعاتی مبنی بر آنکه Uber یکی از خریداران بالقوه‌ی آن بود، به وجود آمد. اما در نهایت، کنسرسیوم صنعت خودروسازی آلمان، با صرف مبلغ ۳/۰۷ میلیارد دلار برای حفظ سیستم مسیریاب این شرکت، قراردادی را منعقد کرد.
از سویی دیگر، شرکت فعال در صنعت بینایی ماشین، MobilEye  که تا همین اواخر وظیفه‌ی تامین حسگرهای Autopilot تسلا را بر عهده داشت، دوست بزرگ Intel و Here محسوب می‌شود. پیوستن Intel و MobilEye در کنسرسیوم فناوری خودروهای خودران و همچنین داشتن قرارداد با Here به منظور ساخت پلتفرم خودروی خودران plug-and-play برای صنعت خودرو می‌تواند آینده خودروها را تحت تاثیر قرار دهد.

برچسب هاIntelHereNokia
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

همکاری Intel و Amazon جهت تولید محصولات هوشمند خانگی