سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۶ شهريور

در بهترین حالت، درخواست برای رایانه‌های خانگی ایستا مانده است، اما Intel گمان می‌کند تغییری در بازار رخ خواهد داد.
این غول چیپ‌ساز در روز جمعه اعلام کرد که قصد افزایش سرمایه‌گذاری بر روی ساخت قطعات رایانه‌های خانگی را دارد. این شرکت هدف خود از این کار را بازسازی خط تولید رایانه‌های خانگی عنوان کرد. Intel همچنین عنوان کرده است که نشانه‌هایی از افزایش درخواست رایانه‌های شخصی وجود دارد. این شرکت پیش‌بینی می‌کند درآمد ۴ماهه‌ی سوم سال جاری خود را به ۱۵.۶ میلیارد دلار برساند. درحالی که در مدت مشابه سال قبل ۱۴.۹ میلیارد دلار بود.
با وجود امیدواری در رشد بازار رایانه‌های رومیزی، اکثر سرمایه‌گذاری‌های اخیر این شرکت متوجه‌ی کسب‌وکارهای زیرساخت بوده است. اوایل امسال بود که Intel عنوان کرد به دلیل کاهش فروش رایانه‌های رومیزی و دیگر قطعات سخت‌افزاری، قصد کاهش ۱۲هزار یا ۱۱درصد نیروی کار خود را دارد.
در این میان، مدیرعامل این شرکت، Brian Krzanich، معتقد است که Intel می‌تواند از یک شرکت تولیدکننده‌ی تراشه‌ی رایانه‌های رومیزی، تبدیل به شرکتی شود که چیپ‌های رایانش‌های ابری و میلیاردها وسایل هوشمند را تولید می‌کند.  و این امر هم تنها از طریق تمرکز Intel بر روی تکنولوژی‌های موجود بر روی دستگا‌ه‌های هوشمند، حافظه و قطعات ارتباطی آن‌ها حادث می‌گردد.
نکته‌ی جالب توجه آنکه این شرکت در چهار ماهه‌ی نخست سال جاری، در کسب‌وکارهای کلیدی‌اش شامل گروه‌های Data Center و IoT ضرر مالی داشته است.

برچسب هاIntelPCInvestment
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

کاهش سود اینتل به دنبال سیر نزولی فروش کامپیوترهای شخصی