تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳۱ شهريور

Intel اعلام کرد، شرکت بینایی کامپیوتر Movidius را که با همکاریGoogle بر روی پروژه‌ی ساخت تکنولوژی نقشه‌برداری سه‌بعدی فعالیت داشته است را خریده است. هنوز جزئیاتی از این خرید منتشر نشده است.
هدف Intel از این معامله، کار بر روی تکنولوژی RealSense این شرکت است که امکان اندازه‌گیری عمق در فضای واقعی را می‌دهد. همچنین از این تکنولوژی در Droneها برای جلوگیری از برخورد آن‌ها با موانع و در وب‌کم‌ها برای تشخیص حرکت اشیا و اسکن اشیای سه‌بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
Movidius که دفاتری در کالیفرنیا، رومانی و ایرلند دارد، از تکنولوژی آن در دستگاه‌هایی چون Lenovo Phab2 Pro نیز مورد استفاده قرار گرفته است. در این دستگا‌ه‌ها، به کمک دوربین‌های ویژه به کار رفته در آنان، اقدام به ساخت فضاهای داخلی ساختمان، به صورت نرم‌افزاری-مجازی می‌نماید. این فضاسازی داخلی ساختمانی، به کمک دستگاه‌های واقعیت افزوده، برای مثال به کاربر این امکان را می‌دهد که مبلمان مورد نظرش را پیش از خرید در فضای خانه‌ی خود تجسم کند.
شرکت Movidius پس از این خرید اعلام کرد که همچنان بر روی ماموریت خود، که همان تمرکز بر روی توانمندسازی ماشین‌ها به دیدن باشد را ادامه خواهد داد و با همکاری Intel، سعی به گسترش این فعالیت‌ها خواهد داشت.
Intel نیز اعلام داشت که از طریق شرکت Movidius می‌تواند به پلتفرم‌های SoC کم‌مصرف و با کارایی بالا برای استفاده در پروژه‌های بینای ماشین دسترسی داشته باشد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

توقف تولید پردازنده (Intel Atom)