سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۷ مهر

در نهایت سخت‌افزار Intel برای سرعت بخشیدن به محاسبات هوش مصنوعی در راه رسیدن به مشتریان است. روز جاری این شرکت اعلام کرد که نسل اول پردازنده‌ی شبکه‌ی عصبی آن با عنوان "Lake Crest"، به زودی با مجموعه‌ای کوچک از شرکا راه‌اندازی می‌شود تا به آن‌ها برای شدت بخشیدن به کار یادگیری ماشین که می‌توانند انجام دهند، کمک کند. پردازنده‌های NNP با هدف پاسخ‌دهی سریع به محاسبات ریاضی طراحی شد‌ه‌اند تا عملیات هوش مصنوعی، به خصوص شبکه‌های عصبی را پشتیبانی کنند. شبکه‌های عصبی در حال حاضر شاخه‌ی محبوبی از یادگیری ماشین هستند.
یکی از مشکلات بزرگی که در شبکه‌های عصبی بزرگ و عمیق که امروزه بسیار محبوب هستند، وجود دارد این است که آن‌ها از نظر محاسباتی می‌توانند خیلی فشرده عمل کنند که آن‌ها را از نظر آزمایش کردن و راه‌اندازی سریع، سخت‌تر کرده است. در ابتدا NNPها تنها در دسترس تعداد کمی از شرکای اینتل خواهد بود، چراکه این شرکت قصد دارد مجهز کردن‌شان را تا پایان سال جاری آغاز کند.
توسعه‌ی این سخت‌افزار در همکاری نزدیک با فیسبوک آغاز شده است، یکی از شرکایی که تلاش می‌کند مرزهای توسعه‌ی سریع و آزمایش شبکه‌های عصبی را پیش برد. به گفته‌ی Naveen Rao، معاون ریاست و مدیر کل گروه محصولات AI اینتل، مشتریان می‌توانند از طریق سرویس Nervana Cloud به NNPها دسترسی یابند، اگرچه این شرکت قصد دارد توسعه‌ی آن‌ها را در آینده بیشتر کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه