کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۹ دي

امروز استارتاپ ذخیره‌سازی رایانش ابری Bitcasa در صفحه‌ی اصلی خود بدون هیچ توضیحی پیام خداحافظی‌ گذاشت. در واقع، Bitcasa توسط Intel خریداری شده و قراردادی بین طرفین منعقد گردیده است.
شرکت Bitcasa در سال ۲۰۱۱ توسط کارمندان سابق MasterCard و Mozy تاسیس شد و اخیرا در San Mateo، کالیفرنیا مستقر است. در طول این سال‌ها به رقابت با شرکت‌های بزرگتری مانندBox ،Dropbox ، Google و Microsoft پرداخته و فضای ذخیره‌سازی نامحدودی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شایان ذکر است، شرکت مذکور سرویس نامحدود ذخیره‌سازی ابری را برای مصرف‌کنندگان متوقف کرده و بیشتر بر تسخیر کسب‌وکار شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان فردی با ارائه‌ی برچسب سفید خدمات ذخیره‌سازی ابر و رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی API، متمرکز است.
این استارتاپ، سال گذشته سرویس ذخیره‌سازی ابری Drive خود را منحل کرد. اپلیکیشن‌های رومیزی و تلفن همراه‌اش مدت زیادی در دسترس کاربران قرار نداشت و این در حالی بوده است که حداقل ۲۰ میلیون دلار افزایش بودجه در سال ۲۰۱۳ داشته است. روشن نیست هدف شرکت تراشه‌ساز Intel از خریداری تیم تکنولوژی Bitcasa چه می‌تواند باشد، اما پیش از Bitcasa خدمات ذخیره‌سازی خود را برای توسعه‌دهندگان Intel ارائه می‌داد. در حال حاضر مهندسان Bitcasa در گروه تکنولوژی جدید Intel شروع به کار کرده‌اند.

برچسب هاIntelBitcasa
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اینتل 12 هزار کارمند خود را اخراج می کند