سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۹ آبان

با وجود تمامی تخصص‌های سیلیکونی و میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری در بخش تحقیقات، Intel تاکنون رهبری برای بخش گرافیک خود نداشته و چندان در این بخش موفق عمل نکرده است. اگر چه حالا این شرکت امیدوار است تا این وضعیت را با جذب رئیس گرافیک AMD بهبود بخشد. Raja Koduri که تا همین هفته به عنوان مدیر ارشد AMD و معمار اصلی بخش گرافیک Radeon Technologies خدمت می‌کرد، اکنون موقعیت مشابهی در Intel خواهد داشت.
Intel که در حال شکل‌دهی به گروه محاسباتی جدید Core و Virtual است که Koduri آن را رهبری خواهد کرد، قصد دارد تلاش‌های شرکت را با تراشه‌های گرافیکی برای تمامی انواع محصولات متحد کند. به گفته‌ی Koduri: «این فرصتی برای به حرکت درآوردن دیدگاه معماری متحد در سراسر پورتفولیوی جهانی اینتل است که به توسعه‌ی انقلاب اطلاعاتی کمک می کند.» به بیان دیگر وی مسئول ایجاد منطق و انسجام برای تلاش‌های گسیخته و منفصل Intel در جهت رقابت با AMD و Nvidia است.
شاید جنبه‌ی هیجان انگیز اعلامیه‌ی امروز شرکت هدف آن برای رقابت با "راه حل های گرافیکی گسسته‌ی پرقیمت" است، این به معنی تامین بازار با کارت‌های گرافیکی Intel است تا کاربران را از گزینه های سنتی Radeon و GeForce از Nvidia و AMD دور کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه