گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۴ ارديبهشت

وی که از اعضای هیات مدیره‌ی فیسبوک است، در پستی در این شبکه‌ی اجتماعی خبر خروج خود را اعلام کرد. Koum نوشت "من در زمانی WhatsApp را ترک می‌کنم که حالا مردم از آن بیشتر از آنچه من تصور می‌کردم استفاده می‌کنند. من نیاز به گذراندن زمانی خارج از دنیای فناوری و پرداختن به کارهایی همچون کلکسیون پورشه و کار بر روی ماشین‌هایم دارم." Koum زمان دقیقی از خروج خود اعلام نکرد.
WhatsApp در حال حاضر ۱.۵ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. Koum در سال ۲۰۰۹ به همراه Brian Acton این شرکت را راه‌اندازی کرد. این دو در سال ۲۰۱۴، WhatsApp را به فیسبوک فروختند، در آن زمان WhatsApp، به میزان ۵۰۰ میلیون کاربر داشت. فیسبوک برای به دست آوردن WhatsApp، مبلغ ۱۶ میلیارد دلار پرداخت کرده بود.
Acton هم در ماه دسامبر فیسبوک را ترک کرد. وی در اواسط ماه مارس از کاربران خواسته بود تا فیسبوک را به خاطر رسوایی اطلاعاتی اخیر آن توسط کمبریج آنالیتیکا که به وسیله‌ی کمپین ریاست جمهوری دونالد ترامپ به خدمت گرفته شده بود، حذف کنند.
خبر خروج Koum تنها یک روز قبل از کنفرانس سالانه‌ی F8 فیسبوک برای توسعه‌دهندگان انتشار یافت، کنفرانسی که در آن احتمالا فیسبوک برنامه‌های بیشتری را برای کسب درآمد از اپلیکیشن‌هایی مانند WhatsApp اعلام می‌کند. در ماه ژانویه، فیسبوک WhatsApp Businesses را راه اندازی کرد، برنامه‌ی مجزایی از WhatsApp که برای کسب و کارها در نظر گرفته شده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه