امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت

متعاقب اتهامات مربوط به رابطه‌ی این شرکت با برنامه‌های جاسوسی حمایت شده از سوی دولت روسیه، Kaspersky، شرکت نرم‌افزاری امنیتی روسی اعلام کرد قصد دارد برخی از زیرساخت‌هایش را از روسیه به سوئیس منتقل کند.
این اتهامات که از سال گذشته آغاز شدند، نشان دادند Kaspersky با ایجاد آسیب‌پذیری در پشتی (backdoors) در داخل نرم‌افزارهای امنیتی‌اش، آژانس‌های اطلاعاتی روسی را قادر به جاسوسی می‌کند، و در بازرسی‌های انجام شده معلوم شد نزدیک به 15 درصد آژانس‌های آمریکایی هر یک به شکلی از این نرم‌افزار بر روی رایانه‌هایشان استفده می‌کنند، و این منجر شد دونالد ترامپ استفاده از برنامه‌ی Kaspersky را در ادارات دولتی ایالات متحده‌ی آمریکا ممنوع کند.
در حالیکه نتیجه‌ی تحقیقات تجارت دولت آمریکا ناچیز است، اما ضرر و زیان ناشی از بدنامی برای Kaspersky بسیار شدید بود، به طوری که این سوء شهرت منجر شد تا خرده‌فروشانی همچون Best Buy از فروش محصولات Kaspersky خودداری کنند. از طرفی دیگر، کشورهایی مانند هلند و بریتانیا هم هشدارهایی درباره‌ی استفاده از این نرم‌افزار ضد ویروس اعلام کردند.
بنابراین، با توجه به اینکه دولت روسیه خیلی به ندرت درباره‌ی نقش خود در دخالت انتخابات حرف می‌زند، Kaspersky حالا به دنبال فاصله گرفتن از مشکلات داخلی از طریق انتقال برخی زیرساخت‌های ذخیره‌ی اطلاعات و پردازش‌ها به سوئیس است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه