امنیت
مهدی پرهیزی۱۵:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۴ آبان

میلیاردر روسی توسعه‌دهنده‌ی برنامه‌های امنیتی پست وبلاگی خشمگینانه‌ای با عنوان «دیگر کافی است. به اندازه‌ی کافی کشیده‌ام!» در مورد Microsoft و Windows 10 منتشر ساخته است. در این پست، Kapsersky به شیوه‌ی قرارگیری برنامه‌ی Defender بر روی Windows 10 اشاره کرده و آن را ضد رقابتی دانسته است. به گفته‌ی وی Microsoft موانعی در راه برنامه‌های امنیتی ثانویه برای استفاده‌ی کاربران بر روی Windows 10 ایجاد کرده است و با اتخاذ سیاست‌هایی، بر خلاف میل دیگر توسعه‌دهندگان برنامه‌های امنیتی عمل کرده است. در نهایت آقای Kaspersky متذکر شده است که روش اتخاذی بر خلاف قوانین ضد رقابتی موجود در اتحادیه‌ی اروپا و روسیه است و از نهادهای مرتبط خواسته است برای جلوگیری از چنین رویه‌ای، اقدام قانونی کنند.
Microsoft برنامه‌ی ضد Malware خود را به منظور اطمینان از ایجاد سطح امنیتی حداقلی بر روی سیستم‌عامل‌های خود، بدون نیاز به خرید و نصب برنامه‌های امنیتی دیگر، قرار داده است.
شیوه‌ی کاری Microsoft تا Windows 8.1 به این صورت بوده است که اگر برنامه‌ی Defender برنامه‌ی امنیتی دیگری را شناسایی کند و به‌روز هم باشد، به صورت خودکار غیرفعال می‌گردد. این کار را Microsoft در جهت راضی نگاه داشتن شرکای OEM خود انجام می‌داد. اما در Windows 10 این رویه دستخوش تغییری شده است. به این صورت که در ابتدا، و در هنگام آپگرید به این نسخه از سیستم‌عامل، بدون توجه به ‌به‌روزبودن برنامه‌ی امنیتی و یا حتی وجود آن، حذف می‌گردد. مورد دیگر آن است که بازه‌ی زمانی که توسعه‌دهندگان برنامه‌های امنیتی برای سازگار کردن خود با سیستم‌عامل جدید microsoft داشته‌اند، بسیار کم بوده است.

برچسب هاKasperskyMicrosoft
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

روش نصب پیشنمایش فنی ویندوز 10