تکنولوژی
مصطفی طبری۰:۵۵ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۸ تير

Display اعلام کرد که تولید انبوه پنل های لمسی بزرگتر Advanced In-Cell یا به اختصار AIT را شروع کرده است. اگرچه این پنل های فعلاً برای استفاده در لپ تاپ ها تولید خواهند شد اما احتمالش هست که در آینده ای نزدیک برای تبلت ها نیز قابل استفاده باشند.
مهمترین ویژگی این پنل های جدید در این است که ال جی موفق شده لایه های TFT LCD و تاچ اسکرین را با یکدیگر ادغام کرده و در نتیجه از ضخامت کلی این پنل ها بکاهد.
البته In-cell تکنولوژی مختص پنل های ال جی نیست و سایر کمپانی ها نیز از فناوری های مشابه با آن بهره می برند. اما جدیدترین دستاورد ال جی باعث شده تا ضخامت پنل های تولید شده تا حد 1 میلی متر کاهش داشته باشد و اگرچه شاید مقدار زیادی بنظر نرسد اما همین کاهش ضخامت منجر به کاهش 25 درصدی ابعاد و کاهش وزن 200 گرمی در پنل های سایز بزرگ خواهد شد.


همچنین فاصله بیشتر نور پس زمینه با سطح نمایشگر باعث افزایش روشنایی و بهبود نمایش رنگ ها می شود. گفتنی است ال جی از تکنولوژی AIT در گوشی هوشمند G4 خودش نیز استفاده کرده است.
ال جی قصد دارد از این پنل های جدید در نوت بوک های 14 و 15.6 اینچی استفاده کرده و آنها را همزمان با انتشار ویندوز 10 روانه بازار کند. LG Display در حال حاضر از تکنولوژی مشابه ای برای تولید پنل های 5.5 اینچی بهره می برد و احتمالاً در آینده ای نزدیک پنل هایی را برای استفاده در تبلت ها نیز تولید خواهد کرد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

با سه مانیتور برتر حال حاضر دنیای تکنولوژی آشنا شوید