ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۱ مهر

مهرداد ترابیان در گفت و گو با مهر اظهار داشت: در جاهایی از قبیل تلفن ثابت، پوشش تلفن همراه و پهن باند اینترنت توسعه‌ی زیرساخت‌های ارتباطی برای اپراتورها صرفه‌ی اقتصادی نداشته باشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سرمایه‌گذاری می‌کند.
وی افزود: اتفاقی که از سال‌های گذشته شروع شده و در دولت دوازدهم با سرعت هرچه تمام به پیش می‌رود بحث پهن باند دولت الکترونیک و اینترنت است.
مدیرکل امور استانهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای پروژه‌های فاز دو توسعه‌ی ارتباطات زیرساخت روستایی کشور خبر داد و گفت: تا شهریورماه سال ۹۸ تمامی روستاهای بالای ۱۶ خانوار کشور از پهن باند اینترنت بهره‌مند می‌شوند.
ترابیان ادامه داد: منظور از پهن باند در قالب فاز دو توسعه‌ی ارتباطات زیرساخت روستایی کشور سرعتی بیش از اینترنت نسل سوم و چهارم دارد.
وی با بیان اینکه در بحث پوشش تلفن همراه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با محدودیت منابع مالی مواجه است، گفت: امسال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بحث پوشش تلفن همراه اولویت را برای روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار کشور قرار داده است.
مدیرکل امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: با توجه به ارتقاء استفاده از تکنولوژی اینترنت، در دنیا رفته رفته مکالمات از سبد سرویس اپراتورها حذف می‌شود و در آینده‌ی نزدیک از شبکه‌ی LTE در کشور برای مکالمات استفاده می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه