پوشیدنی
نيلوفر كل واخي۶:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۷ شهريور


آن ها به ساختن یک موتور تعاملی برای کمک کردن می پردازند.
واقعیت مجازی در زمانی که بتوانید به وسیله ی آن به بلند کردن اشیا با دست های خود بپردازید، بسیار باورپذیرتر خواهد بود، تا اینکه بخواهید از یک دستگاه کنترل و یا یک جفت ریموت برای آن استفاده کنید. Leap Motion یکی از پیشگامان در این حوزه محسوب می شود، و توانسته است محور اصلی محصولات خود را از حسگرهای دنبال کننده ی حرکات و تجهیزات دسکتاپ به همراهی هدست های واقعیت مجازی توسعه دهد. به منظور افزایش علاقه ی افراد نسبت به این محصول، که باید همچنان آن را به صورت دستی به Oculus Rift یا HTC Vive وصل کنید، آنها به توسعه ی یک قطعه ی نرم افزاری جدید به نام موتور ارتباطی پرداخته اند. که به عنوان یک افزونه محسوب می شود، آن ها وعده ی یک تجربه ی واقعی تر را در زمان برقراری ارتباط با اشیای باورپذیرتر داده اند.
مشکل بزرگی که Leap Motion در مورد آن صحبت می کند، این است که موتورهای سنتی بازی ها به وسیله ی   دست های انسان ها و در ذهن آن ها ساخته نشده است، ما به روش های ناگهانی و غیرقابل پیش بینی رو به جلو میرویم، و سعی می کنیم که امکان در دست گرفتن اشیا را به کمک سطوح مختلف مهارتی، فراهم کنیم. به عنوان مثال زمانی که یک اسفنج را بر می دارید، باید در جایی که انگشتان شما به وارد کردن فشار بر روی آن میپردازند، انعطاف پذیر و فشرده باشد. در واقعیت مجازی، دنبال کردن این ریزه کاری ها و شبیه سازی آن ها بسیار دشوار است. اگر به عنوان مثال یک توپ لاستیکی را بر روی زمین فشار دهید، بیشتر موتورهای فیزیکی در هم شکسته شده و حوزه ی پرواز، توپ را به یک جهت غیرواقعی و عجیب ارسال می کند. موتور تعاملی به حل کردن این مشکل به وسیله ی به کار بردن "مجموعه ای از قوانین فیزیکی جایگزین" می پردازد که در هر زمانی که دستهای شما به یک شی مجازی برخورد می کند و یا در درون آن قرار دارد، فعال می شود.
این شرکت در یکی از پست های وبلاگ خود اعلام کرد "این روش، این امکان را فراهم می کند تا اشیا را بلند کرده و آن ها را به شکلی در دست بگیرید که احساس واقعی بودن نگه داشتن آن و جامدیت آن به شما دست دهد". "همچنین این محصول از معرفی فیزیک واقعی ثانویه با کمک دست استفاده می کند، و امکان ایجاد تعامل های زیرکانه تری را فراهم می کند". توسعه ی این محصول در حال حاضر در بتا قرار دارد، و در بهترین حالت با اشیایی که اندازه ی آن ها یک تا دو اینچ باشد کار می کند. این مورد ممکن است محدودکننده به نظر برسد، به خصوص برای بازی هایی که از اسلحه های بسیار فانتزی استفاده می کنند، اما می تواند به عنوان آغازی به سمت سازگاری انگشت های ما با واقعیت مجازی باشد. Leap Motion گفته است که این نرم افزار از قابلیت تنظیم بالایی برخوردار است، و دارای تنظیماتی است که به شما اجازه می دهد به تغییر این مورد بپردازید که اشیا چگونه می توانند پرتاب شوند و یا با هم برخورد داشته باشند.
حتی با وجود این موتور جدید، Leap Motion هنوز جایگاه خود را ثابت نکرده است. در حال حاضر تعداد کمی از افراد از  هدست های واقعیت مجازی مدل بالا برخوردارند، و حتی تعداد کمتری یک دستگاه کنترل Leap Motion را خریداری کرده اند. همچنین، این دستگاه هنوز به عنوان یک حسگر منحصر به فرد محسوب می شود، و این شرکت امیدوار است که بتواند به صورت رسمی در میان تولیدکنندگان هدست جای بگیرد. اگر این اتفاق بیافتد و واقعیت مجازی مسیر خود را پیدا کند، در نهایت از یک مدل تجاری موفقیت آمیز برخوردار خواهد بود. اگرچه تا آن زمان، باید به صورت دائمی به نشان دادن قابلیت های Leap Mition و تجربیات منحصربه فردی که می تواند به افراد ارائه دهد، بپردازد.

برچسب هاLeap Motion
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Need for Speed Reboot سال آینده با کلی هیجان و امکانات جدید منتشر می شود