امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۷ شهريور

سرویس رایگان Let’s Encrypt در سال ۲۰۱۴ در بخشی از بنیاد مرزهای الکترونیکی تاسیس شد و تحت حمایت Akamai، گوگل، فیسبوک، موزیلا، و چند شرکت دیگر قرار دارد. این سرویس سه سال پیش در روز جمعه اولین گواهی خود را صادر کرد.
از آن زمان بر تعداد گواهی‌ها به شدت افزوده شد و تا به امروز، بیش از ۳۸۰ میلیون گواهی برای ۱۲۹ میلیون حوزه یا ادمین یکتا صادر شدند. این امر تا حدود زیادی آن را به بزرگ‌ترین صادر‌کننده‌ی گواهینامه در جهان تبدیل کرده است.
طبق اطلاعات عمومی فایرفاکس، هم اکنون ۷۵ درصد از کل ترافیک فایرفاکس HTTPS هستند، که بخشی از آن مربوط به Let’s Encrypt می‌شود. از زمان تاسیس، این تعداد افزایش بسیار زیادی برای آن است، در ابتدا تنها ۳۸ درصد از بارگذاری‌های صفحه‌ی وب‌سایت بر روی اتصال رمزنگاری شده‌ی HTTPS انجام می‌گرفت.
سخنگوی این سرویس به TechCrunch گفت: "تغییر در سرعت و مقیاس HTTPS باورنکردنی است. Let’s Encrypt  به تنهایی مسئول این تغییر نیست، اما ما قطعا آن را تسریع کردیم."
HTTPS (پروتکل امن انتقال ابر متن) در واقع یک پروتکل برای برقراری ارتباط‌های ایمن است. در این پروتکل، هر زمان مرورگر کاربر به رنگ سبز باشد یا قفلی نمایش داده شود، در واقع گواهی TSL است که ارتباط بین کامپیوتر کاربر و وب‌سایت مورد نظر را رمزنگاری می‌کند، در این حالت اطمینان حاصل می‌کند که هیچ کس قادر به قطع کردن و دزدیدن اطلاعات فرد یا تغییر وب‌سایت نیست.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه