کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۱ اسفند

Lyft با پشت سر گذاشتن اصلی‌ترین رقیبش، Uber، اولین شرکت به‌اشتراک‌گذاری خودرو مبتنی بر اپ است که وارد بورس می‌شود. با وجود اینکه Lyft قبل از Uber راه‌اندازی شد، اما همیشه تحت‌ تاثیر آن قرار داشت. این شرکت روز جمعه، اسناد IPOاش را در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تنظیم کرد.
این شرکت که اولین‌بار در سال ۲۰۰۷ کارش را به عنوان سرویس ماشین عمومی در دانشگاه با نام Zimride آغاز کرد، در دسامبر ۲۰۱۶، ۳۹ درصد سهم بازار ایالات متحده را از آن خود کرد. این میزان در سال ۲۰۱۶، ۲۲ درصد گزارش شده بود. این ارقام جدید بر مبنای رشد ناشی از رانندگان و سواران جدید، همچنین کاربرانی است که به طور مکرر درخواست ماشین دارند. Lyft می‌گوید تا سه ماهه‌ی منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸، ۱۸.۶ میلیون "سرنشین فعال" و بیش از ۱.۱ میلیون راننده داشته است.
با توجه به گزارش‌های اخیر، Lyft به دنبال ورود به بورس و عرضه‌ی اولیه‌ی سهامش، تخفیف‌های چشمگیری داشته است. این تخفیف‌ها هزینه‌های زیادی برای شرکت داشتند، و اسناد موجود در بورس اولین نگاه اجمالی به رشد سریع Lyft و در نهایت از دست دادن پول را فراهم کردند.
Lyft در سال ۲۰۱۸ با بیش از ۱ میلیارد سفر حدود ۲.۲ میلیارد دلار درآمد کسب کرد. از طرفی، این شرکت در این سال، ۹۱۱.۳ میلیون دلار از دست داد که بزرگ‌ترین زیان سالانه‌ی آن در سه سال گذشته بود.
بنابر گزارش‌ها، Lyft قصد دارد به برخی از رانندگانش پاداش‌های مالی بدهد با این نیت که رانندگان قادر به استفاده از این پول برای خرید سهام شوند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه