تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۹ شهريور

هنگامی که Lyft در مورد آینده‌ی خودروهای بدون سرنشین صحبت می‌کند، نباید به عنوان شوخی گرفت. یکی از بنیان‌گذاران این شرکت، John Zimmer، چشم‌انداز بسیار خوش‌بینی نسبت به این خودروها در نظر گرفته است. به ویژه آنکه پیش‌بینی کرده است ظرف ۵ سال آینده، بیشتر حمل‌ونقل‌ها با خودروهای بدون سرنشین انجام خواهد گرفت. Zimmer در نوشته‌ی خود اشاره به آن نکرده است که شرکت‌اش چطور به این مهم خواهد رسید اما او به ارتقاء تدریجی توانمندی خودروهای بدون سرنشین تأکید کرده است. برای خودروهای بدون سرنشین، توانمندی پیمایش مسیر ثابت تا ۲۰۱۷ و برای مسیرهای قابل تغییر با سرعت پایین، تا سال ۲۰۱۸ میسر خواهد شد. طبیعتا پیمایش مسیرهای درخواستی و با سرعت‌های مختلف، در گام بعدی قرار خواهند گرفت.
Zimmer به همین‌ها بسنده نکرده است. وی پیش‌بینی کرد که تملک خودروهای شخصی تا سال ۲۰۲۵ در شهرهای بزرگ آمریکا به پایان خواهد رسید. جوانان آمریکایی کم‌تری نسبت به نسل‌های گذشته نیاز به داشتن گواهی‌نامه‌ی رانندگی خواهند داشت، چرا که در آن زمان داشتن خودروی شخصی کم‌رنگ‌تر خواهد شد و جای خود را به خودروهای بدون سرنشین خواهند داد.
اگر پیش‌بینی‌های Zimmer چه واقع‌گرایانه باشد و چه نباشد، اما مشخص است که مسیر Lyft به کجا خواهد انجامید. نکته‌ی حایز اهمیت آن است که Uber هم چنین پیش‌بینی از آینده ارائه داده است.

برچسب هاLyftSelf Driving Car
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سیستم نیمه اتوماتیک هدایت به خودرو های تسلا می آید