امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲ آبان

بسیاری از شرکت‌ها وصله‌هایی را برای کم کردن حملات حافظه شبیه به Meltdown و Spectre توسعه داده‌اند. با این حال، این راه حل‌ها هنوز هم با مسائلی روبرو هستند. آن‌ها اگرچه توانسته‌اند شکاف‌های مهمی را برطرف کنند، اما هنوز هم سرعت سیستم‌ها با این وصله‌ها کاهش می یابند. محققان MIT ممکن است راه حل بهتری داشته باشند. آن‌ها روش جدید Dynamically Allocated Way Guard (DAWG) را توسعه داده‌اند که بدون خدشه وارد کردن به عملکرد دستگاه‌ها، امنیت آن‌ها را افزایش می‌دهد.
به طور خلاصه، محققان MIT مخزن حافظه را در پردازنده‌هایی جداگانه قرار می‌دهند. MIT روش خود را به ساخت دیوارهایی در آشپزخانه تشبیه کرده که در این شرایط مانعی برای آشپز ایجاد می‌شود تا بقیه‌ی مواد تشکیل دهنده و ابزارها را نبیند. در این روش، چندین مخزن حافظه‌ی مجزا با هویت دامنه‌ی مخصوص به خودشان وجود دارد، که هر کدام هم دارای اعتبار هستند. در عین حال، سیاست‌های جدید با خطاهای مخزن که می‌تواند نشان‌دهنده‌ی حمله باشد، مقابله می‌کند.
هنوز کارهایی در حال انجام است تا DAWG به برطرف کردن حملات احتمالی بیشتری کمک کند، و نیاز به تغییرات "خیلی ریزی" برای سیستم‌های عامل دارد.
در اینجا چالش مربوط به استفاده‌ی شرکت ها از روش جدید است. تیم MIT امیدوار است شرکت‌هایی چون اینتل از این ایده بهره ببرند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه