ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۱ تير

گروه MTN شبکه 5G خود را در شهرهای بزرگ آفریقای جنوبی راه اندازی می‌کند و به گروه ووداکام و Rain در رقابت با گسترش فناوری نسل پنجم فناوری در کشور می‌پیوندد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، MTN اعلام کرده است که از فرکانس اضافی موقتی که توسط رگولاتوری آفریقای جنوبی در ماه آوریل به منظور مدیریت افزایش درخواست ها در زمان شیوع ویروس کرونا و شیوع قرنطینه تخصیص داده شده بود، استفاده می کند.
گادفری موستا، مدیرعامل MTN آفریقای جنوبی به رویترز گفته است این اپراتور تست ها و آزمایش های 5G را در دو سال گذشته با تولیدکنندگان تجهیزات مختلفی شامل اریکسون سوئد، هواوی و ZTE چین انجام داده است.
هر یک از وندورهای اریکسون، هواوی و ZTE کار راه اندازی شبکه 5G در بخش های مختلف این کشور را برعهده دارند اما اریکسون هسته شبکه MTN را تامین خواهد کرد.
آفریقای جنوبی به شرکت های مخابراتی اجازه داده است تا خودشان وندورهای شبکه شان را با نیازمندی های مختلف خودشان حتی شامل موضوعات امنیتی انتخاب کنند.
MTN گفته است که سرویس های 5G را در 100 سایت شبکه خود در ژوهانسبورگ، کیپ تاون، بلومفونتین، پورت الیزابت و چند شهر کوچک دیگر راه اندازی کرده است.
موتسا گفته است: راه اندازی شبکه 5G به محض اینکه دولت باندهای فرکانسی را به صورت دائمی از طریق مزایده برنامه ریزی شده در سال جاری اختصاص دهد،  به سرعت در سایر شهرها نیز در دستور کار قرار می گیرد.
MTN به دنبال آن است که قرارداد تجاری با دولت ببندد که براساس آن باندهای فرکانسی موقت را در ازای پرداخت هزینه به مالکیت خود درآورد.
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه