گوناگون
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۳۰ خرداد

اپراتور آفریقایی MTN اعلام کرد در سال جاری نسبت به پیاده‌سازی فناوری OpenRAN که آن را «تغییر دهنده» بازارهای درحال توسعه می‌داند، اقدام خواهد کرد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این اپراتور آفریقای جنوبی که در 20 کشور آفریقایی و خاورمیانه فعالیت می‌کند، گفته است که با وندورهایی از جمله Altiostar، Mavenir، Parallel Wireless، Tech Mahindra و Voyage برای راه‌اندازی OpenRAN تا پایان سال همکاری خواهد کرد. هرچند که به نظر می‌رسد بهره‌برداری تجاری آن دیرتر از زمان اعلام شده باشد.
در اطلاعیه‌ای که از سوی MTN منتشر شده، گفته نشده است کدام کشور، اولین کشوری خواهد بود که به فناوری OpenRAN تجهیز خواهد شد و بیشتر حاوی قصد این اپراتور از پیاده‌سازی این فناوری است تا برنامه و جزئیات پروژه.
اسمیت ماهاراج، مدیر طراحی و برنامه‌ریزی شبکه گروه MTN اعلام کرده است: درحالیکه OpenRAN معماری جدیدی برای شبکه‌های تلفن همراه فراهم خواهد کرد و تامین‌کنندگان بیشتری قادر به فعالیت و همکاری از طریق آن خواهند بود، انعطاف‌پذیری شبکه اپراتورهای تلفن همراه را نیز افزایش خواهد داد و امکان راه‌اندازی سریع‌تر شبکه 5G را نیز فراهم خواهد کرد.
گفتنی است، MTN تنها اپراتور آفریقایی نیست که قرار است OpenRAN را در شبکه خود اجرا کند. اورنج نیز تابستان گذشته از برنامه خود برای استفاده از این فناوری خبر داده بود و اوایل سال جاری میلادی نیز اتصالات با امضای MoU با راکوتن در همین زمینه خبر داده بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه