موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۷ تير

پرداخت موبایلی کم کم در حال تبدیل شدن به یک صنعت بزرگ است و حضور اپل، سامسونگ، گوگل و چندین کمپانی دیگر در این حوزه نیز اثباتی بر این ادعا محسوب می شود. مسترکارت نیز قصد دارد وارد این حوزه شود، البته با شیوه ای متفاوت!
این کمپانی می خواهد برای کاربران این امکان را فراهم کند که با گرفتن یک عکس سلفی پرداخت های خود را انجام دهند.
این ارائه دهنده کارت های اعتباری و دبیت بزودی اپلیکیشن موبایلی را تست می کند که از فناوری تشخیص چهره و اثرانگشت به منظور تایید هویت فرد پرداخت کننده استفاده خواهد کرد.
مسترکارت قصد دارد از این فناوری جدید به منظور جلوگیری از سرقت رمزهای عبور کاربران بهره گرفته و آن را جانشین سیستم رمز عبور آنلاین SecureCode کند.


اما استفاده از فناوری تشخیص چهره معمولاً ایرادات خودش را نیز دارد که از جمله می توان به قرار دادن یک عکس به منظور فریب دادن دوربین اشاره کرد. مسترکارت برای جلوگیری از این مشکلات، از کاربر میخواهد چشمک بزند تا مشخص شود واقعاً فرد پرداخت کننده یک انسان است، نه یک عکس.


این اپلیکیشن همچنین با استفاده از دوربین اسمارت فون کاربر، اثرانگشت وی را شناسایی می کند. هنوز مشخص نیست که تکنولوژی مورد نظر مسترکارت در مقایسه با سنسور اثرانگشت جداگانه موجود بر روی گوشی های هوشمند چه عملکردی خواهد داشت. به گفته این کمپانی اطلاعات اثرانگشت در گوشی کاربر رمزگشایی شده و اطلاعات مربوط به چهره فرد از طریق اینترنت به دیتابیس های مسترکارت ارسال می شوند تا مورد تایید قرار گیرند. همچنین گفته می شود مسترکارت در حال انجام تست هایی بر روی تکنولوژی تشخیص صدا برای پرداخت های امن تر می باشد.
گفتنی است مسترکارت قصد دارد این اپلیکیشن را در اختیار 500 کاربر قرار دهد و اگر همه چیز به خوبی پیش رفت، آن را چند ماه بعد بصورت عمومی عرضه خواهد کرد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

رشد مطلوب سود سامسونگ در چهارماهه سوم سال جاری