کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۳ مهر

امروز در رویدادی خاص در سان‌فران‌سیسکو، مایکروسافت اعلام کرد که اپلیکیشن واقعیت افزوده‌ی اجتماعی AltspaceVR را خریداری کرده است. اپلیکیشن شبکه‌ی اجتماعی واقعیت افزوده به کاربران در سراسر هدست و پلتفرم وب برای پیوستن به چت‌روم‌های 3D برای بازی، تماشای فیلم‌ها و شرکت در مراسم اجازه می‌دهد. در ماه جولای، این استارتاپ اعلام کرد که پس از یک دور جدید تامین مالی که در لحظه‌ی آخر تنزل یافته بود، شرکت تعطیل شده و استارتاپ را از محیط کاری دور کرد و تنها چند هفته‌ی بعد بود که این استارتاپ اعلام کرد که پس از دریافت کمک از شرکتی ثالث جرغه‌های بقا زده شده است و حالا مشخص شده که این شرکت ثالث مایکروسافت است.
سخنگوی مایکروسافت در بیانیه‌ای گفت: "مایکروسافت مشتاق است که فناوری ارتباطات را در داخل اکوسیستم واقعیت ترکیبی یکی کند. تجربیات اجتماعی امروزه می‌تواند یک طرفه باشد: متن، عکس‌ها و ویدئوهای ارسال شده توسط شخصی منفرد که بعدها توسط دیگران استفاده شود. اما AltspaceVR شبکه‌های اجتماعی را در برمی‌گیرد و آن‌ها را با تجارب زمان واقعی ترکیب می‌کند. موقعیت‌های افراد، مکان‌ها و چیزها معنایی عمیق‌تر دارند و به نوبه‌ی خود بیشتر به یاد می‌مانند."
از ماه جولای، این استارتاپ فاش کرد که تنها 35000 کاربر فعال ماهانه دارد و متعاقب اعلامیه‌ی تعطیلی، این استارتاپ تعداد قابل توجهی از کارمندان خود را اخراج کرد. و حالا این استارتاپ به مایکروسافت پیوسته است، به عنوان شرکتی که قصد دارد پلتفرم واقعیت ترکیبی خود را برای هدست‌های VR در ویندوز 10 متمایز کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه