نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۷ شهريور

Microsoft بار دیگر ادعای خود را تکرار کرد. این شرکت می‌گوید مرورگر Edge بهترین عملکرد باتری را بر روی Windows 10 دارد. این گفته‌ی Microsoft مبنی بر اجرای آزمایش مصرف باتری، بر روی مرورگرهای مطرح صورت گرفته است. نکته‌ی مهم آن است که این شرکت، کدهای این آزمایش را به صورت متن‌باز بر روی GitHub منتشر ساخته و شیوه‌ی کلی کار را توضیح داده است. 
اما این بار، شرکت Microsoft از یکی از آزمون‌های Google جهت نشان دادن برتری مصرف باتری مرورگر Edge نسبت به Chrome، Firefox و Opera بهره برده است.
در ماه ژوئن، این شرکت نتایج آزمایشی را منتشر کرد که نشان‌ دهنده‌ی مصرف باتری کم‌تر Edge نسبت به رقبا، در انجام یک پردازش مشابه است. این شرکت همچنین مدعی شده بود که با عرضه‌ی Windows 10 Anniversary Update وضعیت برای Edge بهتر هم خواهد شد.
در اوایل این ماه، کم‌تر از یک هفته پس از انتشار Chrome 53، گوگل برخی نتایج مصرف باتری‌ این نسخه را در مقایسه با نسخه‌ی ۴۶ آن منتشر ساخت. در این گزارش، اثری از دیگر مرورگرهای دیگر شرکت‌ها نبود. به همین دلیل Microsoft تصمیم گرفت خودش این آزمایش را انجام دهد. این شرکت برای انجام این آزمایش همانند گوگل، یک ویدئوی مشابه از سرویس Vimeo را علاوه بر مرورگر خود، بر روی مرورگر دیگر شرکت‌ها نیز به‌طور مداوم اجرا نمود تا در نهایت باتری سیستم تمام گردد. نتایج به این شکل حاصل شد:

حالا بیایید نگاهی به آزمایش خوده شرکت Microsoft بیاندازیم. در نتایج پیداست که همچنان Edge باقی مرورگرها را تحت همان آزمون مشابه، شکست می‌دهد.

اما اگر واقعا نتایج طور دیگری بود، آیا این شرکت همچنان این داده‌ها را منتشر می‌کرد؟
شما خودتان هم می‌توانید با مراجعه به این لینک، به ابزارهای آزمایش دسترسی پیدا کنید و از این طریق نیز، از رویه انجام آن مطلع گردید.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Microsoft تکنولوژی قدیمی IE را از مرورگر جدید خود حذف کرد