گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱ خرداد

یک مقام رسمی اینتل به رویترز گفت، واحد رانندگی اتوماتیک اینتل معامله‌ای را برای مجهز کردن ۸ میلیون اتومبیل یک خودروساز اروپایی به فناوری‌های خودران امضا کرد. شرایط مالی و هویت این خودروساز اروپایی معلوم نیست.
این معامله که یکی از بزرگ‌ترین قراردادهای تاکنون برای Mobileye است، نشان‌دهنده‌ی این است که چگونه خودروسازان و تامین‌کنندگان معرفی ویژگی‌هایی که به طور اتوماتیک وظایف خاص رانندگی– مانند رانندگی در بزرگراه و ترمز اضطراری را انجام می‌دهند – سرعت بخشیده‌اند. هدف آن‌ها هم تولید درآمد است و این درحالی است که فناوری که به طور کامل اتومبیل‌ها را از هر جهت خودران کند، هنوز سال‌ها برای عرضه‌ی انبوه در بازار فاصله دارد.
مقام رسمی اینتل از بخش توسعه‌ی پیشرفته و استراتژی Mobileye گفت: این معامله مربوط به سیستم‌های کمکی راننده‌ی پیشرفته از سال ۲۰۲۱ آغاز می شود، زمانی که تراشه‌ی EyeQ5 اینتل که برای رانندگی کاملا اتوماتیک طراحی شده، به عنوان نسخه‌ی ارتقاء یافته‌ی EyeQ4 عرضه شده است، در هفته‌های آینده ارائه می‌شود.
اینتل و Mobileye با چندین رقیب تراشه‌ساز و سازنده‌ی فناوری بینایی ماشین، شامل Nvidia Crop، برای فراهم ساختن پردازنده و بینایی ماشین‌های اتوماتیک رقابت می‌کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه