تکنولوژی
الناز فرجی۲:۳۷ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱ دي

آیا بشریت هر روز بیشتر به سمت راحت طلبی می رود ؟ حداقل از نظر بازار قهوه های فوری به نظر می رسد که پاسخ این سوال مثبت است. تعداد بی نهایت زیادی لیوان و قمقمه ی  مسافرتی در بازار وجود دارند و حالا تعداد بسیار زیادی راه حل برای دم کردن قهوه نیز به این بازار وارد شده اند. برخی از این محصولات ، نیاز به آب جوش دارند و برخی دیگر به منابع انرژی خارجی وابسته اند. اما Mojoe به لطف باتری قابل شارژ خود می تواند به صورت مستقل کار کند.
برخلاف قهوه ساز های همراه دیگر مثل Oomph ، این قهوه ساز ، که چای نیز دم می کند ، دم کردن را بسیار ساده تر می کند. نیازی به جوشاندن آب یا وصل کردن آن به یک منبع تغذیه ی خارجی نسیت (هرچند با یک سوکت می توان Mojoe را در خانه و ماشین نیز شارژ کرد.) استفاده از باتری دم کردن قهوه را به معنای واقعی کلمه در هر نقطه و تحت هر شرایطی ممکن می سازد. کافی است Mojoe را با آب معمولی پر کنید تا دمای آن به 93 درجه سانتی گراد برسد.
Mojoe از یک فرایند دم کردن مخصوص به نام VacDrip استفاده می کند. پس از ریختن آب در درون محفظه ی اصلی این وسیله و پر کردن فیلتر آن با قهوه ، با زدن یک دکمه در کنار Mojoe ، آن را روشن می شود. المنت موجود در آن ، آب را به دمای مورد نیاز می رساند و بخار حاصل از تبخیر آب ، آن را وارد محفظه ی قهوه می کند تا پس از یک فرآیند 10 دقیقه ای ، شما بتوانید قهوه ی تازه ، گرم و خوش مزه ی خود را داشته باشید. می توانید از Mojoe به عنوان یک لیوان مسافرتی نیز استفاده کنید و مستقیما از طریف ان قهوه ی خود را بنوشید.
باتری لیتیومی قابل شارژ 14.5 وات ساعتی در انتهای Mojoe قرار دارد. شرمت تصمیم دارد پک های سه تایی باتری را برای تعویض فوری در اختیار مشتریان قرار دهد. هر باتری برای یک بار دم کردن قهوه مناسب است و  شارژ مجدد آن 30 دقیقه طول می کشد.
طراحان برای کاربر پسند کردن ظاهر Mojoe تلاش بسیاری کرده اند. به همین منظور ، یک چراغ LED به آن اضافه کرده اند تا در هنگام دم کردن اطلاع و در هنگام داغ بودن دستگاه ، هشدار بدهد.  گریپ سیلیکونی مقاوم در برابر گرما و  درب ضد نشت از دیگر ویژگی های Mojoe هستند. دکمه ی شروع به کار این دستگاه توسط یک لایه از پلاستیک ABS محافظت می شود و به منظور جلوگیری از شروع به کار تصادفی ، برای روشن شدن باید آن را 3 ثانیه نگه دارید.


تنها نکته ی منفی درباره ی Mojoe این است که این دستگاه در انتهای هر دم کردن ، تنها  251 میلی لیتر قهوه دم می کند.  چیزی در حدود نصف چیزی که یک محصول مشابه می تواند دم کند. برای بسیاری این مقدار اصلا کافی نیست. با این که می توانید چند بار پشت سر هم قهوه دم کنید (حتی می توانید در حالی که اولین وعده را می خورید برای دم دوم آن را آماده کنید) اما به نظر نمی رسد که دم کردن چند باره ی قهوه (و هربار 10 دقیقه صبر کردن) خیلی به صرفه تر از دم کردن سنتی با آب جوش باشد. همچنین در برخی شرایط (مثلا هنگام رانندگی) این کار تقریبا غیر ممکن است.
به همین دلیل بهتر است گزینه های دیگر مانند Hey Joe را هم بررسی کنید. این قهوه ساز نیز باتری دارد ، قهوه ی بیشتری را در خود نگه می دارد و فقط در چهار دقیقه قهوه را دم می کند. نکته ی منفی درباره ی Hey Joe این است که دما را تنها تا  71 درجه بالا می برد. انجمن ملی قهوه ی آمریکا با Mojoe در اینباره که دمای زیر 90.5 درجه سانتی گراد آب کیفیت قهوه را تحت تاثیر قرار می دهد را قبول دارد.
Mojoe قصد دارد قهوه ، خامه و شکر خود را به فروش برساند. اما شما برای استفاده از این محصول می توانید از هر قهوه ای که دوست دارید استفاده کنید و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد.
Mojoe هم اکنون  در Kickstarter 18000 دلار از بودجه ی مورد نیاز 20000 دلاری خود را از طریق سرمایه گذاری مردمی به دست آورده است . کیت های اولیه ی 69 دلاری به فروش رفته اند ولی کیت های 79 دلاری هنوز موجود هستند. این کیت ها شامل یک Mojoe ، یک فیلتر چندبار مصرف و یک آداپتور برای اتصال این دستگاه به برق خانه و ماشین است.پک سه تایی باتری نیز با قیمت 59 دلار عرضه خواهد شد. در صورتی که مشکلی پیش نیاید ، این محصول در ماه می سال 2016 عرضه خواهد شد.

برچسب هاbattery-powered drip
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سازمان تنظیم مقررات آمریکا دستور بررسی دلیل آتش‌گرفتن Note 7های تعویضی را صادر کرد