اپلیکیشن
مهدی پرهیزی۱۹:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۸ آبان

سازندگان Firefox امروز یک مرورگر وب جدید برای کاربران iOS  معرفی کردند که تجربه‌ی دیگری از مرورگر خصوصی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. اپلیکیشن مذکور Firefox Focus نام دارد که ردیابی و حذف تبلیغات، پاک‌سازی تاریخچه‌ی مرورگر از جمله کلمه‌ی عبور و cookieها را هدف خود قرار داده است.
تقریبا یک سال پیش، اپلیکیشن مذکور در App Store عرضه شد اما در آن زمان تنها به عنوان یک ابزار مسدود کننده‌ی تبلیغات شناخته می‌شد که می توانست تبلیغات و ردیاب‌ها را از مرورگر Safari آیفون حذف نماید. این ویژگی همچنان در این اپلیکیشن وجود دارد اما در حال حاضر هدف آن رقابت مستقیم با مرورگر Safari است.
اگرچه مرورگر Firefox Focus در مقایسه با رقبای خود هیچ  آلارم، tab و لیستی از سایت‌های مورد علاقه و یا دیگر گزینه‌های شخصی‌سازی همانند رقبا را ارائه نمی‌دهد، اما در عوض با رفتن به بخش تنظیمات به شما امکان حذف اطلاعاتی را که نمی‌خواهید و فعال و یا غیر فعال کردن برخی قابلیت‌ها را می‌دهد. از این دست می‌توان به ردیابی آگهی، تجزیه و تحلیل ردیاب‌ها، ردیاب‌های اجتماعی، دیگر ردیاب‌های محتوا و فونت وب اشاره کرد. در حقیقت پس از نصب این اپلیکیشن، وارد پروسه‌ی تنظیمات می‌شوید و در این قسمت می‌توانید تبلیغاتی که خواهان مسدود شدن‌شان هستید را انتخاب نمایید.
اما نکته‌ی عجیب اینجاست که  با توجه به اتفاقات اخیر پیرامون انتشار اطلاعات کاربران Yahoo، مرورگر  Firefox Focus، موتور جست‌جوی Yahoo را به عنوان موتور پیش‌فرض در نظر گرفته است. به نظر نمی‌رسد راه حلی برای تغییر در نسخه فعلی وجود داشته باشد. موردی که می‌تواند بسیار ناامید کننده به نظر برسد. این در حالی است که Mozilla اعلام کرد انتخاب موتور جستجو را در نسخه‌ی بعدی آزاد خواهد گذاشت.
اپلیکیشن Focus جدید را می توانید به رایگان از Apple App Store دانلود کنید.

برچسب هاFireFox FocusiOS
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

جیلبریک شدن ای او اس 8.1.1