گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۷ فروردين

بر اساس پروژه‌های جدید سازمان فضایی NASA، هواپیماهای بدون سرنشین با طراحی غیرمعمول در چارچوب برنامه‌های NASA تولید خواهند شد. این روبات‌ها قادر به پرواز در فضای غیرقابل‌دسترس خواهند بود. بعید به نظر می‌رسد تا آینده‌ای نزدیک انسان‌ها بتوانند بر روی مریخ راه بروند زیرا کاوشگر فضایی Curiosity به‌آرامی بر روی مریخ کاوش می‌کند.
بنابراین، NASA پروژه‌ای به نام Marsbee را راه‌اندازی کرده است که در آن گروهی از مهندسان ژاپنی، هواپیماهای بدون سرنشین ویژه‌ای را برای مطالعه‌ی سیاره‌ی سرخ توسعه خواهند داد. هواپیماهای بدون سرنشین به بال‌های بزرگ مجهز خواهند شد که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در شرایط جوی بسیار بد به پرواز درآیند. آن‌ها دارای تجهیزات و حسگرهای عکاسی ویژه‌ای برای تجزیه‌وتحلیل نمونه‌های خاك و جو اطرافشان هستند.
همچنین کاوشگر Curiosity می‌تواند بر روی سطح مریخ، شارژ روبات‌ها و انتقال داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین به زمین را بر عهده بگیرد. پروژه‌ی Marsbee در آژانس فضایی NASA تحت برنامه‌ی کاوش NIAC (NASA Innovative Advanced Concepts) آغاز خواهد شد. آژانس فضایی آمریکا در حال حاضر برای انجام چنین پروژه‌ی شگفت‌انگیزی، پول هنگفتی را اختصاص داده است. از این پروژه‌ها می‌توان به ساخت تلسکوپ‌های غول‌پیکر و توسعه‌ی بالون‌های مجهز برای حرکت در اطراف مریخ اشاره کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه