کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۶ ارديبهشت

شرکت مادر گوگل، Alphabet، جزئیات زیادی در مورد عملکرد مالی کسب‌وکارهای مجزایش نمی‌دهد. حتی اطلاعات مالی YouTube هم مبهم است. اما در گزارش سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸، برخی تغییرات حسابداری جزئیات بیشتری از شرایط مالی Alphabet را نشان داد، مثلا اینکه درآمد Nest در سال گذشته شامل ۷۲۶ میلیون دلار و زیان عملیاتی آن ۶۲۱ میلیون دلار بود.
ما چطور به این اطلاعات رسیدیم؟ در سه ماهه‌ی گذشته، Nest به گوگل واگذار شد و در آنجا به تیم سخت‌افزاری گسترده‌ی شرکت پیوست. قبل از آن، Nest زیرمجموعه‌ای از Alphabet بود. مجموع نتایج مالی بری تمامی کسب‌وکارهای Alphabet به جز گوگل، با عنوان «دیگر شرکت‌ها» دسته‌بندی می‌شوند. بنابراین به عنوان بخشی از این تغییر، Alphabet امروز نسخه‌ای از تمامی امور مالی خود در سال گذشته را منتشر کرد، در آن زمان Nest بخشی از گوگل بود و نه دسته‌بندی «دیگر شرکت‌ها».
پس از مقایسه‌ی این دو دسته نتایج، متوجه شدیم که Nest در طول سه ماهه‌ی چهارم تعطیلات سال قبل ۲۷۸ میلیون دلار درآمد داشته است که بیش از تمامی درآمد آن در سال ۲۰۱۵ بوده است. اگرچه بیشتر درآمد دیگر زیرمجموعه‌های این شرکت مربوط به Nest بود – ۶۰ درصد در سال ۲۰۱۷ – اما هنوز هم کمتر از ۱ درصد کل درآمد Alphabet را تشکیل می‌دهد.
گوگل در سال ۲۰۱۴، Nest را به مبلغ ۳ میلیارد دلار خرید. و زمانیکه در سال ۲۰۱۵، Alphabet را شکل داد، Nest یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آن بود که به عنوان یک شرکت زیرمجموعه‌ی نیمه مستقل فعالیت می‌کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه