تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۹ شهريور

شبکه‌های اینترنتی جهانی با معرفی فیبرنوری جدید Nokia، می‌توانند شاهد تغییر بزرگی در سرعت‌شان باشند.
این هفته محققین از تکنیک انتقالی رونمایی خواهند کرد که سرعت انتقال اطلاعات را می‌تواند به یک ترابیت بر ثانیه(Tbps) برساند.
این تکنیک که PCS نام‌گذاری شده، محصول مشترکی است بین آزمایشگاه بل Nokia، آزمایشگاه Telekom و دانشگاه فنی مونیخ. این اولین افزایش سرعت فیبرنوری در امسال نیست. محققین دانشگاه لندن نیز موفق شده‌ بودند سرعت فیبرنوری را به 1.25Tbps برسانند.
برای آنکه دیدی نسبت به این میزان سرعت به دست آوریم، باید بگوییم که می‌توان کل مجموعه‌ی Games of Thrones را به صورت HD، تنها در ۱ ثانیه دانلود نمود. البته با وجود سرویس‌های استریم ویدئویی چون Netflix، دیگر نیازی به دانلود مجموعه‌ها وجود ندارد و تنها با یک لینک ارتباطی 5Mbps، می‌توان ویدئوها را به صورت HD ملاحظه کرد.
پیش‌بینی می‌شود تقاضای شبکه‌های ترابیتی در آینده‌ی نزدیک افزایش یابد. در واقع این افزایش سرعت، محدودیت‌هایی را که لینک‌های قبلی با سقف ۴۰ تا ۱۰۰ Gbps داشته‌اند را کنار خواهند زد.
برای آنکه مقایسه‌ای با محصولات موجود در بازار داشته باشیم، می‌توان Google Fiber را نام ببریم. اگرچه این سرویس در روزهای اولیه خود قرار دارد، اما سرعت لینک ارتباطی که ارائه می‌دهد، 1Gbps است.
آزمایشگاه بل Nokia که از طریق خرید شرکت Alacatel توسط Nokia، وارد این شرکت شده است، بیان می‌کند که این افزایش سرعت به اپراتورها و مراکز تجاری این امکان را می‌دهد که مسافت لینک ارتباطی‌شان را بلندتر و ظرفیت ارسال داده‌ی خود را بیشتر کنند.
هنور مشخص نیست این تکنولوژی چه زمانی در بازار و در عمل به کار گرفته خواهد شد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

مهندسین توانستند محدودیت های فیبر نوری را از بین ببرند